INTERVJU Nikola Riznić, generalni direktor kurirske službe Dexpress: Robotizacija je podigla efikasnost procesa sortiranja za 50 odsto 1PROMO

Elektronska kupovina postaje deo života sve većeg građana Srbije, a neizostavni deo iskustva onlajn kupovine su kurirske službe. Sve veći broj narudžbina stavlja ove kompanije pred ozbiljne izazove, ali otvara i mogućnost uvođenja inovacija. O inovacijama, robotima i zadovoljstvu korisnika govori Nikola Riznić, generalni direktor Dexpessa, „omiljenih kurira Srbije“.

Nedavno je kompanija saopštila da je u julu oboren rekord u broju isporučenih pošiljki, više od milion. Šta je dovelo do tolikog broja paketa? Da li očekujete nastavak tog trenda? 

Nastavak saradnje sa dugogodišnjim klijentima, od kojih mnogi sarađuju sa našom kompanijom od osnivanja 2008. godine, uz rast njihovog prometa, kao i potpisivanje ugovora sa velikim brojem novih klijenata doveli su nas do rekordnog broja od 1.030.000 isporučenih pošiljaka tokom jula meseca. Podsetiću samo da je prosek tokom letnjih meseci oko 700.000 pošiljaka, budući da je sezona godišnjih odmora. Očekivanja vezana za nastavak trenda rasta isporučenih pošiljaka utemeljena su na prepoznavanju kvaliteta i inovativnosti naših usluga od strane naših klijenata.

Dexpress je prva kurirska služba koja je uvela robote u proces sortiranja pošiljaka. Koliko je to doprinelo da odgovorite na uvećane zahteve i koliko su roboti povećali efikasnost sortiranja?

Uvođenje robota u proces sortiranja pošiljaka je povećalo naše sortirne kapacitete za 50% po satu. Robotizacija je bila samo logičan korak u nastavku našeg poslovanja budući da je ona zlatni standard kada je reč o najvećim e-commerce kompanijama kao što su Amazon ili Aliexpress. Ono u čemu se ogleda benefit za naše saradnike je činjenica da sada možemo obraditi dodatnih 2.500 pošiljaka po satu, sa većom preciznošću i pouzdanošću.
 
Na koji način inovacije u ovom poslu mogu da doprinesu većoj efikasnosti?

Najnovija tehnologija sa robotima nam pomaže u preciznosti skeniranja i obrađivanja sve većeg broja pošiljaka. Ulaganje u tehnologiju i ljude rezultuje povećanju produktivnosti i efikasnosti procesa svakoga dana, a budući da kurirska služba praktično radi danonoćno čak i mali pomaci rezultuju velikim mesečnim unapređenjima. Mi moramo biti spremni da odgovorimo na povećan broj pošiljaka u mesecima kada obim posla raste našim klijentima – Nova Godina, 8. Mart, Dan zaljubljenih, crni petak i slično. Ova tehnologija nam to dozvoljava, da lako skaliramo svoje sortirne kapacitete i na taj način podržimo poslovanje svojih klijenata.
Kada napravite ovakav pomak, onda su logično rezultati još vidljiviji, a benefiti očigledni za sve naše stejkholdere.
Ovo jeste ogroman pomak za razvoj naše kurirske službe koja je po svim parametrima uspeha odavno najbolja u regionu.

Koje su konkurentske prednosti Dexepressa, odnosno koje benefite pružaju korisnicima koji im daju prednost u odnosu na druge kurirske službe?

Plaćanje karticama kod kurira postao je odavno naš standard i od brojnih benefita koje nudimo našim korisnicima rekao bih da im ovaj posebno znači i olakšava kupovinu. Uz to, kupci mogu preusmeriti svoje pošiljke na neki od 180 paketomata širom Srbije i preuzimati ih kada god im to odgovara, bez čekanja i dogovora sa kurirom oko isporuke.

U kojoj meri na uvođenje invacija u Dexpressu utiče to što je deo tehnološke kompanije kao što je United grupa?

Poslovanje u okviru vodeće tech kompanije u ovom delu sveta svakako ubrzava naš razvoj, budući da su inovacije, superiornost kvaliteta i personalizacija glavne odlike poslovanja Grupacije, a na tim principima smo i mi poslovali od samog osnivanja kompanije. Uz to, oni su dodatna motivacija za naše zaposlene, a našim saradnicima i klijentima dodatna potvrda kvaliteta i sigurnosti koju gradimo više od 15 godina.
 
Na kraju, Dexpress je početkom godine dobila tri nagrade u tri kategorije na Hot Spot eCommerce Awards u organizaciji eCommerce Association of Serbia. U kojim oblastima je kompanija prepoznata kao najbolja i šta je po vašem mišljenju doprinelo tome?

Mi smo omiljeni kuriri već drugu godinu za redom, barem ako je suditi po izboru eCommerce Asocijacije Srbije, odnosno glasovima publike. Iako nižemo nagrade čiji su epiteti najbolji kuriri, zadovoljstvo naših klijenata je nešto čemu težimo i na čemu uvek radimo, a to je ujedno i jedina nagrada koja je u potpunosti objektivna i nama najvažnija. Prisutan smo partner na svim najvećim društvenim događajima i koristimo našu snagu i ugled u društvu da pomognemo i damo svoj doprinos široj društvenoj zajednici i životnoj sredini.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari