Prvi pogon za proizvodnju kompozitnih kočionih umetaka (papuča i feroda) na Balkanu otvoren je u požeškoj Livnici. To preduzeće, čiji je većinski vlasnik šabački Farmakom MB, a manjinski paket poseduju Železnice Srbije, već decenijama je uspešan proizvođač i izvoznik livenih kočionih umetaka, a novi proizvodni program, koji je realizovan u saradnji sa nemačkom firmom Bremskerl i namenjen je lokomotivama i vagonima za brze pruge, omogućiće dodatnu zaradu na inostranom tržištu.

Vrednost investicije je tri miliona evra. U novom pogonu, u kome se proizvodnja odvija po licenci nemačke kompanije, koja će isporučivati i sirovine, već je zaposleno dvadeset, a do kraja godine posao će dobiti još trideset radnika.

– Fabrika će moći da proizvodi od 150.000 do 200.000 komada umetaka, što znači da bi godišnje trebalo da imamo realizaciju od oko četiri miliona evra – objasnio je Nikola Šojić, direktor Livnice, koja izvozi 90 odsto proizvodnje i to u bivše jugoslovenske republike, Slovačku, Češku, Grčku, Bugarsku. S druge strane, dobijanjem sertifikata Gost-R od Intsituta za železnice iz Moskve, uskoro bi trebalo da osvoji i tržišta Rusije i drugih republika bivšeg Sovjetskog Saveza.

Miroslav Bogićević, vlasnik koncerna Farmakom MBG, poručio je da je to početak investicija u požešku Livnicu, ali i da je saradnja sa nemačkim kompanijama dobar znak i drugim inostranim investitorima da ulažu u Srbiju, a potom najavio i druge poslovne poteze.

– Za petnaest dana pustićemo u rad još veću investiciju u Livnici u Guči, pa u Medveđi. Za razvoj i ulaganja potrebni su ambijent i saradnja s ljudima, onima koji hoće i znaju da rade. Neko mora da pogura razvojnu priču, a i ovaj izvozni posao su osmislili ljudi iz Požege – rekao je Bogićević, poručivši da srpska privreda mora da se oporavi, jer, kako je rekao, „imamo izuzetne ljudske i materijalne resurse“.

Rajnhard Gramatke, generalni direktor i suvlasnik Bremskerla kaže da je saradnja sa Livnicom iz Požege odličan poslovni potez i početak dugoročne saradnje. „Cilj nam je da dopunimo proizvodnju i da osim železnice pokrijemo i potrebe industrije i teškog transporta, za šta će nam biti potrebno deset do dvadeset godina“, poručio je Gramatke, izrazivši oduševljenje time što je požeška Livnica za petnaest meseci, od kada je počela saradnja sa tom kompanijom, uspela da otvori novi pogon. 

Proizvodnja povećana za 270 odsto

Požeška Livnica osnovana je 1948. i njena osnovna delatnost je proizvodnja umetaka kočionih papuča za železnički saobraćaj. Pre sedam godina posluje kao akcionarsko društvo, u kome je Farmakom Šabac većinski vlasnik sa 66,1 odsto, a JP Železnica Srbije poseduje 33,9 odsto kapitala. Od privatizacije fabrika je povećala proizvodnju za 270 odsto.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari