Preduzeće „Avdić“ je pre desetak dana u pogonu nekadašnje fabrike nameštaja u Kokinom Brodu pustilo u rad savremenu liniju za proizvodnju napolitanki.
Par meseci ranije, u delu prostora površine od oko 10.000 kvadrata zakupljenih od Opštine, instalirana je i mašina za proizvodnju oblandi, koje su za kratko vreme preplavile tržište u Srbiji i van njenih granica. U opremu i proširenje proizvodnih kapaciteta vlasnik jedne od najuspešnijih firmi u regionu Fiko Avdić investirao je više od 1.250.000 evra. Do posla je došlo novih 50 radnika, a realizacijom ambicioznih poslovnih planova u budućnosti, preduzeće će imati potrebu za angažovanjem dodatne radne snage.
– Ovih dana ugovoren je posao vredan 4.000.000 evra. Reč je o uspostavljanju partnerstva sa velikim trgovinskim lancem „Maksi market“ iz Rusije, kojem ćemo na godišnjem nivou isporučivati 2.400 tona napolitanki. Da bismo ispoštovali ovaj ugovor, uz postojeće sa „Amanom“, „Trnavom“ i „Ćatić kompanijom“, neophodna je kupovina još jedne proizvodne linije vredne oko 500.000 evra. Posao će zahtevati zapošljavanje još radnika i uvođenje treće smene, kaže Fiko Avdić. Naglašava da će prvi šleper „Avdić“ napolitanki put Rusije krenuti već krajem aprila, a da se prodajna ekspanzija u preko 115 marketa širom ruske federacije očekuje posebno tokom leta kada će biti održano Svetsko prvenstvo u fudbalu.
Trenutni obim proizvodnje napolitanki na mesečnom nivou je oko 300 tona (25 šlepera). Asortiman čini oko deset vrsta ovog slatkog vafela odličnog kvaliteta. „Joy napolitanke“, proizvedene u pogonu preduzeća „Avdić“, konkurentne su i po pristupačnim cenama, u proseku nižim za oko 30 odsto u odnosu na istorodne proizvode drugih robnih marki. Sredinom novembra prošle godine, u pogonu ovog lokalnog preduzeća počela je proizvodnja oblandi koje su za svega par meseci pronašle put do kupaca širom zemlje.
– Na mesečnom nivou proizvedemo oko 150 tona oblandi, koje u partnerstvu sa poslovnim partnerima i velikim trgovinskim lancima, primarno plasiramo na domaćem tržištu, ali je jednim delom proizvodnja i izvozno orijentisana, kaže Avdić i dodaje da u proizvodnom programu preduzeća i dalje značajno mesto pripada „Baš“ i novom „Čoko“ kremu. Kod naših sugrađana poznatiji kao Fikov krem se u proteklih nekoliko godina, inače, odlično pozicionirao na polju konditorske industrije. U ovaj prvi proizvodni poduhvat, Avdić je u startu morao da uloži više od 300.000 evra. Počeci su bili skromni sa mesečnim učinkom od oko tri tone. Danas se u pogonu PTP“Avdić“ godišnje proizvede blizu 1.500 tona krema, od čega je gotovo polovina namenjena za inostrano tržište. Zahvaljujući kontinuiranim investicijama i inovacijama u opremu i tehnologiju, baziranih na visokim evropskim standardima, kvalitet krema je podignut za čak 40 odsto, što ga svrstava u red boljih proizvodnih brendova te vrste u zemlji.
– Nije bilo lako probiti se na gotovo hermetički zatvoreno tržište u kojem su decenijama „carovali“ čuveni konditorski giganti. Ideja je bila da forsiramo količinu prodate robe, a pred potrošače idemo sa što je moguće nižim cenama, razmišljajući da će kupac sa dubljim džepom bez dileme kupiti „Nutelu“. Da je ovakva poslovna procena bila pun pogodak, potvrđuje i podatak da smo lane ostvarili promet od oko 650.000.000 dinara. Ovakav učinak svrstava nas u red najuspešnijih firmi u regionu, ali i šire – naglašava Fiko Avdić i dodaje da proširenjem kapaciteta i lepeze proizvodnog programa planiraju da do kraja 2018. promet uvećaju na oko milijardu dinara.
Poslovna vizija, ambicija za napredovanjem i odlučnost kada su u pitanju nove investicije, garant su uspeh u biznisu, smatra vlasnik PTP „Avdić“. Dobro bi došla i finansijska „injekcija“ države ili Opštine, ali se Fiko, ipak, odlučio da takve podsticajne mere zaobiđe u širokom luku i ulaže sopstvena, odnosno kreditna sredstva. Ambijent za poslovanje je danas izuzetno nepovoljan, tvrdi Avdić. Država bi za početak mogla da smanji globu i namete jer ova lokalna firma samo za plate, doprinose i poreze godišnje mora da inkasira oko 600.000 evra.
– Problem je i nedostatak kadrova, mladih, obrazovanih i stručnih ljudi, koji napuštaju opštinu bez namere da se vrate u zavičaj – tvrdi Fiko, čije preduzeće ima tradiciju dugu 23 godine. Bavi se trgovinom na veliko i malo, konditorskom proizvodnjom, špedicijom i reciklažom. Trenutno ima 150 zaposlenih. U vlasništvu ove porodične kompanije, kojoj je cilj da preuzme ulogu regionalnog tržišnog lidera, nalazi se i 15 trgovinskih radnji u Novoj Varoši, Priboju, Prijepolju i Sjenici. Robu izvoze u gotovo sve zemlje bivše Jugoslavije, u 11 evropskih država, ali i u udaljenim delovima Afrike. PTP“ Avdić“ je i društveno odgovorna firma. Pomaže razvoj lokalne zajednice u brojnim oblastima, a već odavno su se dokazali na polju humanitarnih aktivnosti. Vlasnik Fiko Avdić je kao uspešan privrednik ovenčan brojnim nagradama i društvenim priznanjima za pregalaštvo.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.