Veliki broj kutija klasičnih cigareta koju pušači koriste nema akciznu markicu i njihova količina se kreće od 5,6 odsto u Srbiji, preko 38,9 odsto u Crnoj Gori i 40,5 odsto u Albaniji.
Istraživanje u okviru projekta „Borba protiv ilegalne trgovine putem istraživanja, obrazovanja i podizanja svesti“, pokazalo je i da se bez akcizne markice najčešće prodaju brendovi FM i Donatela, a oko 15 odsto korisnika u regionu cigarete kupuje na ulici ili pijaci.
Istraživanje koje je realizovala Visoka škola za poslovnu ekonomiju i preduzetništvo iz Beograda pokazalo je da se u regionu dominantno još uvek koriste klasične cigarete, dok rezani duvan koristi oko 12 odsto pušača, a savremene uređaje za zagrevanje duvana koristi oko 3,5 odsto pušača.
Kada je reč o korisnicima rezanog duvana, u dve trećine slučajeva reč je o duvanu koji nije brendiran, a koji je u regionu najčešće poreklom iz Srbije i Bosne i Hercegovine, navodi se u saopštenju i dodaje da se rezani duvan najčešće kupuje na pijaci, ali neretko i na ulici.
Procena istraživača je da u regionu Zapadnog Balkana oko 30 odsto duvanskih proizvoda koji se koriste nije oporezovano.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.