Većina mladih u Srbiji veruje da preduzeća mogu više da pomognu njihov razvoj, pokazalo je istraživanje koje je sproveo UNICEF.
Istraživanje stavova mladih o uticaju poslovnog sektora na decu i mlade u Srbiji je danas predstavljeno u Privrednoj komori Srbije (PKS) povodom 75 godina UNICEFA-a u Srbiji, sa namerom da se promovišu principi poslovanja u kojima se više poštuju prava dece i mladih.
Direktor Sektora za strateške analize, usluge i internacionalizaciju PKS Mihajlo Vesović rekao je da su poslovni sistemi u Srbiji unapredili odnos prema deci i mladima.
On je istakao da PKS i UNICEF imaju dugogodišnju saradnju, a ove godine nastoje da je prošire sa ciljem da što više kompanija prihvati prava dece kao svoje osnovne principe, kako bi se pomoglo slabijima i stvorila dobra poslovna klima.
Zamenica direktora UNICEF-a u Srbiji Josi Ečeveri je rekla da je značajno partnerstvo UNICEF-a i PKS za podizanje svesti ekonomske i socijalne javnosti o važnosti poštovanja prava dece i mladih.
„Važno je u malim i većim biznisima podržati prava dece. UNICEF podržava takva prava u mnogim sferama poslovanja, to nije samo finansijska podrška već i buđenje svesnosti koliko mladima znači da budu podržani u radu“, dodala je ona.
Predstavnik UNICEF-a u Srbiji Marko Mitrović je rekao da je istraživanje pokazalo da gotovo polovina ispitanika smatra da preduzeća ne vode računa o deci i mladima, dok trećina smatra da preduzeća to rade delimično.
On je naveo da mladi koji su anketirani smatraju da preduzeća obezbeđuju pristojne uslove rada za roditelje i mlade, a da se znatno manje staraju o zaštiti prirode, podršci dečjim i omladinskim pravima.
„Istraživanje je pokazalo da je 47 odsto mladih mišljenja da preduzeća mogu pomoći njihovom razvojnom putu, dok čak 38 odsto njih misli da preduzeća mogu delimično pomoći“, kazao je Mitrović.
Dodao je da 60 odsto anketiranih kao odgovarajući način pomoći preduzeća mladima vide obezbeđenje praksi, mentorstva i mogućnosti za volontiranje.
U istraživanju je učestvovalo više od 1.000 mladih i 74 preduzeća, uglavnom iz trgovine i prerađivačka industrije.
Privrednici su najčešće navodili da u decu treba ulagati zbog unapređenja lokalne zajednice, a manji procenat njih se izjasnio da to treba raditi zato što su članovi porodice zaposlenih i jer je korisno za budućnost.
Preduzeća su od 2019. do 2021. godine najviše ulagala u donaciju medicinske opreme, sport i rekreaciju i obrazovanje, a najmanje u zaštitu dece od nasilja, mentalno zdravlje adolescenata i zagovaranje prava dece.
Većina anketiranih smatra da decu najviše ugrožava digitalno nasilje i da se malo čini da se oni od toga zaštite.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.