Pisanje pojedinih srpskih medija o novim modelima i poslovnim planovima Fijata u Kragujevcu špekulacije su bez pokrića, izjavio je za Danas jedan od predstavnika Fijata, napominjući da mu nije poznato na koje se izvore u Fijatu ti mediji pozivaju. Utoliko pre što u Fijatu, prema njegovim rečima, još uvek postoji embargo na davanje bilo kakvih izjava u vezi sa poslovnim planovima te kompanije.
– Ne znam ko je iz Fijata mogao da daje ovakve izjave ali pouzdano znam da nisu tačne. Doduše, tačno je da će, kao što je veći najavljeno, prvi Fijatov model u Kragujevcu biti malo gradsko vozilo, možda „panda siti kar“, ali to sigurno neće biti dvosed, većautomobil sa četiri sedišta. S druge strane, nema nikakvih nagoveštaja da bi moglo da dođe do ozbiljnijih prekoračenja rokova ili smamenjanja planiranog obima proizvodnje. To su činjenice, sve ostalo su špekulacije, ili proizvoljna nagađanja – ističe predstavnik Fijata u izjavi za naš list.
U poslovodstvu Zastave smatraju da su medijski napisi o proizvodnji dvoseda u novoj Fijatovoj kompaniji u Kragujevcu zasnovani na neproverenim informacijama, a kada je rečo proizvodnji „punta“ u kompaniji Fijat automobili Srbija ona će startovati početkom naredne godine. Domaći mediji su, inače, pozivajući se na neimenovane izvore iz Fijata, objavili da će prvi Fijatov model koji će se proizvoditi u Kragujevcu biti dvosed, pogodan za gradsku vožnju. Novi model je, navodno, većspreman za proizvodnju, ali su njegove performanse i dizajn još uvek strogo čuvana tajna. Istovremeno se tvrdi da će se u novoj Fijatovoj firmi u Kragujevcu, do početka 2009, proizvoditi model „punto“, odnosno „zastava 10“. Neimenovani sagovornik tih medija navodno je takođe rekao da se, zbog finansijske krize na koju nisu računali, može desiti da se rokovi za početak proizvodnje prekorače, a i planirani obim proizvodnje bio bi smanjen sa 200.000 na 150.000 automobila godišnje.
Dženeral motors odustao od saradnje
Kragujevac – Ako je suditi prema informacijama iz krugova bliskih Vladi Srbije, od nastavka saradnje Zastave i Dženeral motorsa, odnosno Opela, koji posluje u sastavu DžM-a, neće biti ništa. Pregovori o sklapanju Opelovog modela „astra klasik“ u Kragujevcu započeti su sredinom oktobra, ali novih kontakata između Vlade Srbije i menadžmenta Dženeral motorsa nije bilo. Ugovorom koji su Zastava i Dženeral motors potpisali sredinom prošle godine, bilo je predviđeno da Opel na srpskom tržištu, uz carinske olakšice, proda 8.300 automobila „astra klasik“ i krajem 2008. u Zastavi je trebalo da startuje sklapanje tog modela. Opel je u minulih godinu i po dana na tržištu Srbije prodao više od 5.000 „astri“, ali drugi deo dogovora pao je u vodu zbog toga što je u međuvremenu Fijat postao većinski vlasnik Zastavine Fabrike automobila i ne dozvoljava da se u pogonima nove fabrike proizvode ili sklapaju modeli bilo koje druge inostrane kompanije. I mada je Opelu ponuđena druga lokacija u Kragujevcu, Somboru ili Beogradu, menadžment Dženeral motorsa je odbio tu ponudu.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.