Izgradnja kargo centra na Aerodromu Konstantin Veliki u Nišu, uz koji će biti napravljen logistički i tržni centar, trebalo bi da počne sledećeg proleća, a trajaće osam godina.

Investicija vredna 100 miliona evra oživeće nišku vazdušnu luku koja je do sada „neopravdano bila zapostavljena“. Ugovor o finansiranju ovog projekta potpisali su Radisav Radojković, direktor niškog aerodroma i Mihael Miler, generalni direktor austrijske kompanije Ajmaks, koja nastupa zajedno sa strateškim partnerom, britanskim investicionim fondom Čejton. Ovo je prva investicija austrijskog Ajmaksa i britanskog Čejtona u Srbiji, kao i prva investicija bilo koje kompanije iz Austrije izvan Vojvodine i Beograda. Takođe, ovo je prva veća strana investicija koja „dolazi“ u Niš (prethodna je realizovana 2003. godine, kada je Vlada Norveške u rekonstrukciju niškog aerodroma uložila 4,5 miliona evra). „Evropskoj Srbiji su neophodni razvijeni region, a Beograd je postao preopterećen. Zahvaljujući ovoj investiciji niški aerodrom će postati regionalna vazdušna luka“, ocenio je ministar za zaštitu životne sredine i prostorno planiranje Oliver Dulić.

Zamenik ambasadora Austrije u Srbiji Urlike Hartman složila se s konstatacijom da su „za integraciju Srbije u EU potrebni jaki regioni, kao i snažni strani investitori u svim njenim regionima“.

Ova investicija je od posebnog značaja za aerodrom Konstantin Veliki, pošto je od 2003. godine, nakon rekonstrukcije i ponovnog puštanja u rad, bio „ignorisan“ od državnih organa za civilni vazdušni saobraćaj i Jat ervejza. Uprkos najavama ministara iz prethodne vlade, posebno ministra za infrastrukturu Velimira Ilića, kao i čelnika Jata, nacionalni avio prevoznik je retko koristio niški aerodrom za obavljanje redovnih letova. Niški aerodrom je uglavnom služio kao alternativa beogradskom aerodromu (u slučaju magle i vremenskih nepogoda) – s njegove piste poletali su crnogorski i turski avioprevoznici, Montenegro erlajnz i Atlas džet. Nisu, međutim, poleteli avioni niskobudžetnih (lou kost) stranih kompanija, uprkos najavama da je nekoliko takvih avio prevoznika „veoma zainteresovano“ za nišku vazdušnu luku.

Desetak dana uoči potpisivanja ugovora sa austrijsko-britanskim konzorcijumom, „bolju budućnost“ niškog aerodroma najavili su i potpredsednici Vlade Božidar Đelići Mlađan Dinkić. Oni su obećali da će aerodrom Konstantin Veliki postati regionalna vazdušna luka, čije će usluge koristiti Jat i „lou kost“ kompanije, kao i transportni avioni iz celog regiona. Oni su, ipak, naglasili da budućnost niškog aerodroma vezuju za kargo (teretni) saobraćaj. Novi gradski čelnici u Nišu, međutim, najavljuju da će nastojati da „ubede državu“, odnosno Vladu i predsednika Borisa Tadića, da je niški aerodrom pogodan i isplativ ne samo za kargo i alternativni putnički saobraćaj, veći za redovne civilne letove Jata i svetskih avio kompanija.

 

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari