Pod sloganom äNajbolje je u ljudimaô, jedanaesti put zaredom su prošle nedelje Privredna komora Srbije, Ministarstvo trgovine i list Privredni pregled izabrali 24 najbolja brenda na domaćem tržištu – učesnike u nadmetanju Najbolje iz Srbije 2014.

 – Ovom akcijom, podstičemo, podržavamo kreiranje novih i razvoj postojećih brendova. Izborom i promocijom najboljih od njih i – ljudi koji ih stvaraju, doprinosimo većoj prepoznatljivosti naših kompanija i proizvoda i njihovom boljem pozicioniranju na domaćem i inostranom tržištu gradeći tako novu sliku o Srbiji kao zemlji uspešnih priča – rekao je prilikom proglašavanja pobedničkih brendova Marko Čadež, predsednik PKS.á

áOn je naglasio da štoáviše bude pojedinačnih priča o uspehu, jakih brendova, to će nam i privreda biti jača i nacionalni brend snažniji.á

– Umesto da proizvodimo istoriju, kreirajmo i razvijajmo najbolje proizvode, plasirajmo svetu ono izuzetno što imamo. Ono zbog čega će doći u Srbiju – naglasio je Čadež.

Ministar privrede Željko Sertić naglasio je da pobedničke brendove karakteriše raznovrsnost ideja, talenti zaposlenih, zahvaljujući čemu možemo da se pojavimo i na svetskom tržištu iz gotovo svih oblasti privrede. On je istakao da u tim kompanijama rade ljudi koji su svojim trudom i znanjem stvorili brendove kojima danas možemo da se ponosimo.

– Nadam se da će raznovrsnost ideja, talenat ljudi i uspesi koje ove kompanije postižu biti podsticaj i drugim preduzetnicima da budu još bolji, a Vlada Srbije na čelu sa premijerom Aleksandrom Vučićem za sve uspešne privrednike drži otvorena vrata – poručio je ministar privrede.

Pobednici među više od 160 prijavljenih kandidata izabrani su na osnovu tri grupe kriterijuma – tržišno-finansijskih rezultata, percepcije potrošača i mišljenja stručnog žirija. Za omiljeni brend ove godine glasalo je gotovo 6.000 potrošača i predstavnika stručne javnosti.á

Bambijeva äPlazmaô najbolji je robni, a Carnex korporativni brend u kategoriji hrane, a u domenu pića, nagrada je pripala Jelen pivu, kao najboljem robnom i Nectaru, kao najuspešnijem korporativnom brendu. U kategoriji trajnih potrošnih dobara prvi robni brend je Metalac bojler, a korporativni Forma Ideale. Probiotik kompanije äIvančić i sinoviô prvoizabrani je brend robe svakodnevne potrošnje, u kategoriji hemija, kozmetika i farmaceutski proizvodi, dok je vršački äHemofarmô najbolji korporativni brend. U kategoriji obuća i odeća, pobedio je P.S. Fashion iz Čačka, kao robni brend, a kompanija Mona ponela je titulu prvog korporativnog brenda Srbije.

Tigar obuća iz Pirota najbolji je robni brend proizvodnih dobara i poslovnih usluga, dok je NIS najbolji korporativni brend u istoj kategoriji. Kao najbolji lokalni brend, nagradu je osvojio Carpe Diem iz Srbobrana, a za najbolji brend sa zaštićenim geografskim poreklom nagrađeno je Poljoprivredno gazdinstvo Ćulum iz Futoga – za futoški kiseli kupus.

Titulu äNajbolje iz Srbijeô za najuspešnije uvođenje novog brenda ponelo je preduzeće Alfa-Plam iz Vranja za brend Commo, a najbolja trgovinska robna marka je äPremiaô kompanije Delez Srbija.á

Najuspešniji u uslugama među malim i srednjim preduzećima je äInfostudô a u kategoriji velikih preduzeća äAir Serbiaô. Kompanija Gorenje pobedila je u kategoriji najbolji strani korporativni brend koji posluje u Srbiji, a nagrada za najbolje javno, državno ili dominantno državno preduzeće pripala je Aerodromu äNikola Teslaô Beograd.

Ove godine prvi put nagrađene su i dve manifestacije koje promovišu Srbiju kao atraktivnu destinaciju, a to su Belgrade Beer Fest i Međunarodni poljoprivredni sajam u Novom Sadu.

Najbolji izvoznik u kategoriji malih i srednjih preduzeća je Institut RT RK iz Novog Sada, a među velikim kompanijama to je Alfa-Plam, koja ove godine ponela čak dva priznanja akcije äNajbolje iz Srbijeô.

123Žiri je 12 brendova iz kategorija robe široke potrošnje nagradio Top kornerom, odnosno mogućnošću da budu izloženi u posebno obeleženom prostoru u prodajnim lancima: DIS, Mercator S (IDEA), Veropulos, Univerexport i Metro Cash and Carry. Ovu podršku na tržištu zaslužili su: Plazma, Iskon ulje, Čuveno kikindsko brašno, Polimark kečap, Yumis supe, Jelen pivo, Nectar Life, Valjevsko pivo, Trijumf Aleksandrović, Merix, Bohor i Oho lepak.á

Pobednici dobijaju pravo da logo äNajbolje iz Srbijeô koriste kao znak kvaliteta i poverenja na proizvodima, kao i na svojim promotivnim i marketinškim materijalima.

U završnici ovogodišnje akcije nagrade nisu uručene, kako je uobičajeno, vlasnicima ili generalnim direktorima kompanija već uzornim i posvećenim radnicima, izuzetnim ljudima različitih zanimanja, iz različitih industrija i sektora koji stoje iza privrednih uspeha, a koji su u javnom životu obično nevidljivi. To su ljudi koji su i dali smisao glavnoj poruci ovogodišnje svečanosti – Najbolje je u ljudima.á

Tako je u ime Er Srbije, nagradu primila Ivana Vukanić, vođa tima kabinskog osoblja, jedno od mladih lica nacionalnog avio-prevoznika, dok je generalni direktor Dane Kondić ovim povodom izjavio da je ta kompanija od osnivanja napravila veliki napredak. „Ovu nagradu primamo ne samo kao priznanje za uspeh u transformaciji našeg poslovanja i ostvarivanje dobrih poslovnih rezultata, već i za naš doprinos razvoju spoljne trgovine i turizma u široj ekonomiji“, rekao je.

I priznanje koje je pripalo Aerodromu „Nikola Tesla“ primila je Vesna Vilotić, supervizor registracije putnika i prtljaga, koja je izjavila äna Aerodromu radi mnogo ljudi od kojih svako zaista čini potpuno ravnopravan deo celog sistemaô.

áNagrade najboljima uručili su dobitnici značajnih internacionalnih priznanja u raznim oblastima. Među njima su bili Miloš Stanković, istaknuti naučnik, nosilac priznanja äEvropski orden častiô i titule äPočasni pronalazač Evropeô koju dodeljuje Akademija prirodnih nauka u Hanoveru, Andrea Arsović, reprezentativna Srbije u streljaštvu, učenici Matematičke gimnazije u Beogradu koji su prošle godine osvojili tri zlatne medalje na međunarodnom turniru, kao i predstavnici najbolje učeničke kompanije iz niške Gimnazije.

Žiri

U sastavu žirija ovogodišnje akcije bili su Marko Čadež, predsednik Privredne komore Srbije, Rasim Ljajić, potpredsednik Vlade Srbije i ministar trgovine, turizma i telekomunikacija, Željko Sertić, ministar privrede, Drago Delić, direktor Privrednog pregleda, Goran Petrović i Saša Veljković, profesori Ekonomskog fakulteta u Beogradu, Vera Vida, predsednica Upravnog odbora Centra potrošača Srbije, Stojan Vučinić, predstavnik Jugoinspekta, Miša Lukić, predsednik Upravnog odbora MMS Communication-Publicis grupe za Srbiju i Slobodan Milosavljević, savetnik predsednika Privredne komore Srbije.

 

Kako da budemo privlačniji drugima

Investicije u sopstveni razvoj, podizanje kapaciteta kako ljudi i kompanija tako i države, unapređenje životnog i radnog okruženja, poboljšanje kvaliteta i izgleda proizvoda i biti pouzdan partner i ravnopravan učesnik u međunarodnoj tržišnoj utakmici, jesu recept za uspeh.áRadeći na sebi i podižući sopstveno samopouzdanje, bićemo privlačniji i drugima. Iápolitičarima i investitorima i kupcima i turistima – rekao je Marko Čadež.

 

Plazma ponovo najbolja

– Brend Plazma, važan nosilac imidža kompanije Bambi i jedan od omiljenih regionalnih brendova, ovom nagradom je još jednom potvrdio svoj neprikosnoveni kvalitet i lidersku poziciju. Posebno smo ponosni što je Plazma to priznanje ponovo dobila kao najbolji robni brend u kategoriji, jer suvereno vlada srcima naših potrošača već decenijama. Priznanje koje smo osvojili nosi sa sobom i dužnost da opravdamo stečeno poverenje i da ubuduće dodatno ulažemo u razvoj naše kompanije i njenih brendova – istakli su u kompaniji Bambi.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari