U saradnji sa Temišvarom koji je nešto ranije kanal Begej prepoznao kao izuzetan potencijal, Zrenjanin je pripremio projekat revitalizacije tog kanala vredan 12 miliona evra. Očekivanja su da će jedan deo tih sredstava, šest miliona evra, obezbediti Evropska unija za potrebe revitalizacije dve predvodnice na kanalu Begej, marine i biciklističke staze na bedemu kanala.

Kanal Begej je dug 120 kilometara i dugo je važio za ekološki problem zbog ispuštanja industrijskog otpada iz rumunskog i srpskog dela Banata. Rumuni su u procesu pridruživanja EU rešili ovaj višedecenijski problem, dok se Zrenjanin nalazi na početku velikog posla. Pored stopiranja daljeg zagađivanja, neophodno je uraditi izmuljavanje i izgradnju prečistača. Lokalna samouprava u ovom periodu više nego ikad prepoznaje značaj osposobljavanja Begeja, te je spremna da se jedan deo tog krupnog zahvata finansira iz budžeta poput idejnog projekta, dok bi izgradnju prečistača finansirala Evropska unija.

Izgradnja marine u delu naselja Novo Berbersko čini se naročito interesantnom, a naročito činjenica da su vlasnici 6.500 jahti i brodića registrovanih u Temišvaru izrazili želju da dolaze u ovaj deo Banata. U tom slučaju Zrenjanin bi otvorio jedno novo poglavlje u turističkoj ponudi. 

Specijalni rezervat prirode Carska bara, etno selo Tiganjica, selo neobične tradicije Belo Blato i niz značajnih lokacija duž Begeja dobili bi novi smisao. Begej bi samo tako dobio ono što zaslužuje, dostojanstvenu brigu i priliku da bude korisna reka koja spaja narode i promoviše turističke potencijale.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari