Odluka o izmeštanju proizvodnje dva modela Fijata u u Srbiju neće pogoditi fabriku u Mirafjoriju kod Torina jer u tom pogonu postoji dovoljna proizvodnja skupljih modela da bi se garantovao obim proizvodnje, izjavio je juče izvršni direktor Fijata Serđo Markione na sastanku sa vladinim zvaničnicima i predstavnicima sindikata.

Izgledi smanjenja broja zaposlenih i proizvodnih kapaciteta u pogonu u Mirafjoriju, koji zapošljava 5.800 radnika, iskrsli su prošle sedmice kada je Markione neočekivano izjavio da planira premeštanje proizvodnje nekih modela u Srbiju. „Te investicije neće ništa oduzeti Mirafjoriju“, ukazao je Markione. On je na sastanku zahtevao garancije sindikata da će pogoni u Italiji moći da posluju profitabilno, ukazavši da će, ukoliko ne bude moguće postići sporazum, grupacija morati da potraži mogućnost poslovanja negde drugde. Budućnost te najveće italijanske grupacije i njenih investicija od 20 milijardi evra u Italiji, zavisi od uspešnog ishoda sastanka. „Ponovo podvlačimo značaj naših investicija u projekat Fabrika Italija, ali želimo garancije da će te fabrike moći da funkcionišu. Mi ne pretimo, ali nismo spremni da rizikujemo opstanak kompanije“, rekao je Markione na sastanku.

– Italija je jedina zemlja u svetu gde Fijat u poslovanju gubi novac – dodao je Markione. Ukoliko Fijat ne može da računa na poštovanje obaveza u Italiji, moraće da ide negde drugde, zaključio je Markione.

Na osnovu informacija sa jučerašnjih pregovora, u Ministarstvu ekonomije tvrde da projekat Fijata u Srbiji nije ugrožen, te da najavljena proizvodnja novih modela nije dovedena u pitanje. Savetnik u Ministarstvu ekonomije Aleksandar Ljubić, koji je i predsednik Upravnog odbora Gtrupe zastava vozila“, tvrdi da je, nakon jučerašnjeg sastanka, definitivno jasno da zajednički projekat Fijata i Vlade Srbije „ide dalje“ i da je fabrika u Kragujevcu Fijatova kompanija u koju će biti izmeštena proizvodnja novih verzija modela „fijat idea“ i „lančija muza“.

– Sada bi svu pažnju trebalo da usmerimo na rekonstrukciju stare, odnosno izgradnju nove fabrike automobila u Zastavi. Građevinski radovi će biti gotovi najkasnije do februara naredne godine, nakjon čega će uslediti instaliranje savremene proizvodne opreme – kaže Ljubić za naš list.

 

Modeli nisu bitni

I u kompaniji Fijat automobila Srbija kažu da projekat u Srbiji nikada nije bio doveden u pitanje. „Sve je izvesnije da će se u kragujevačkoj fabrici praviti modeli koje je menadžment Fijata nedavno najavio, ali to nije toliko važno. Bitno je da se u Kragujevcu proizvode najavljene količine od 200.000 i 300.000 automobila godišnje što će garantovati sigurnu zaradu i Fijatu i državi Srbiji“, smatraju u FAS-u.Održan sastanak predstavnika Fijata, sindikata i italijanske Vlade povodom najave preseljenja dva modela u Srbiju

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari