Umesto gromoglasno najavljivanog rušenja jedne od deonice magistralnog puta sa četiri kolovozne trake od Kragujevca do Koridora 10 izgradnja te saobraćajnice, poslednjih nedelja uveliko se ubrzava. Problem na spornoj deonici dugoj oko četiri kilometra, između naselja Jovanovac i Botunje, rešen je nedavnim postavljanjem odgovarajuće saobraćajne signalizacije na mestu gde dvosmerni prelazi u četvorosmerni saobraćaj.


Ovih dana krenula je izgradnja deonice preko Nikšićkog brda, duge oko četiri kilometra, na kojoj su u toku zemljani radovi. Kad, kako je predviđeno, za 150 dana bude kompletno završena, nadovezaće se na već izgrađenih deset kilometara puta na području Kragujevca, a s druge strane će se povezati sa četiri kilometra, takođe već sagrađenog puta kroz naselje Žirovnica. Tome bi trebalo da prethodi izgradnja petlje u Badnjevcu, a minulih dana asfaltiran je i deo puta od sela Gradac prema ulazu u Batočinu.

Nadležni u kragujevačkom Preduzeću za izgradnju grada kažu da je izvesno da će do kraja godine biti završena izgradnja autoputa prema Koridoru 10, od Kragujevca do ulaska u Batočinu, u ukupnoj dužini od 20 kilometara. I preostalih 4,5 kilometara od ulaska u Batočinu do priključka na Koridor 10 trebalo bi, prema najavama iz Vlade Srbije, da bude gotovo do kraja 2013, ali je verovatnije da će gradnja te deonice biti okončana tokom naredne godine.

Izgradnja autoputa od Kragujevca do Koridora 10, u vrednosti od oko 30 miliona evra, jedna je ugovornih infrastrukturnih obaveza Vlade Srbije prema italijanskom Fijatu, a u tom paketu nalazi se i obilaznica oko Kragujevca, kao i modernizacija železničku pruge od Lapova do Kraljeva, s obzirom na to da se najveći broj gotovih automobila iz Kragujevca prema Luci Bar prevozi železnicom. Iako je to trebalo da bude završeno do početka serijske proizvodnje u kragujevačkoj fabrici, posao još nije ni započet, a kad će, ne zna se. Fijat, međutim, insistira na ugovorenoj kompletnoj infrastrukturi jer bi odugovlačenje ili odustajanje od tog posla ugrozilo proizvodnju. Taj problem je, u stvari, već prisutan i stalni rast proizvodnje u FAS -u počeće, u dogledno vreme, da ugrožava celi Kragujevac, a zatim i fabriku automobila.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari