Otvaranje aerodroma Ponikve omogućilo bi ulaganje i razvoj turističke ponude zapadne Srbije
Industrija turizma i ugostiteljstva je određena kao jedan od strateških prioriteta za razvoj srpske privrede, navodi u razgovoru za naš list Ivan Vitorović, generalni direktor kompanije „Mona Hotel Management“, pa je stoga jako važno da država ostvari stabilnu ekonomsku i političku situaciju kao i da ulaže u putnu infrastrukturu i lokalni avio saobraćaj.
– Kada govorimo o aerodromima bitno je da se uspostavlja redovan saobraćaj iz Niša, koji će dodatno usmeravati tražnju ka tom okrugu, ali zasigurno je da bi i otvaranje aerodroma Ponikve za civilni saobraćaj u zapadnoj Srbiji imalo veoma pozitivan socioekonomski uticaj na lokalno stanovništvo i omogućilo nastavak ulaganja i priliva stranog kapitala. Otvaranje auto-puta Beograd – Čačak će povećati konkurentnost cele zapadne Srbije, koja ima brojne atraktivne planine počevši od, naravno Zlatibora, Tare, preko Zlatara, Javora i Golije. To je ceo jedan potez koji bi doživeo investicioni bum – objašnjava Vitorović.
On ističe da je mogućnost predvidivog poslovanja najvažniji uslov za stabilnu ekonomiju i pozitivnu poslovnu klimu, a to podrazumeva da država ima jasnu i konkretnu poresku politiku, odnosno da ne menja fiskalne i parafiskalne namete.
– Suština je da preduzećima trebaju niži troškovi poslovanja kako bi mogli da ulažu u obrtna sredstva i inovaciju. U hotelijerstvu je inovacija jako bitna, mora da se ulaže u proizvode i kapacitete da bi se održala konkurentnost – navodi dodajući da bi rasterećenje upravo tih nameta koji padaju na teret poslodavca dovelo do pozitivnih promena.
– Država mora da nađe druge načine da finansira državni aparat, ali ne preko visokih stopa i poreza nego preko drugih nameta koji će biti proizvod jake ekonomije, a ne opterećenje za postojeću ekonomiju – ukazuje Vitorović.
Direktor kompanije „Mona Hotel Management“ osvrnuo se i na primere velikih državnih ugostiteljskih centara čiji potencijali, po njegovom mišljenju, nisu adekvatno iskorišćeni u svrhu razvoja turističke ponude Srbije.
Jedan takav je i kongresni centar „Sava“ u Beogradu na čiju privatizaciju se čeka već nekoliko godina zbog loših poslovnih rezultata, a gradska uprava ne pronalazi rukovodstvo koje bi te rezultate popravilo.
– Velika okosnica razvoja čitavog srpskog turizma je kongresni centar „Sava“ jer Beograd ima sve preduslove za održavanje međunarodnih skupova – veliki broj letova, dovoljan broj hotela, razvijena putna infrastruktura i nedostaje mu samo etablirani centar „Sava“. On bi privukao veći broj turista, pojačao konkurentnost destinacije kao i indirektne efekte – veći broj noćenja, veće poreze i doprinose, veća potrošnja i poboljšanje celokupnog imidža Srbije. Centar „Sava“ stvorio bi domino efekat pozitivnih rezultata koji bi vrlo brzo bili vidljivi – uveren je Vitorović.
On je ukazao na još veću potrebu privatizacije hotela koji su u vlasništvu države, a posluju tržišno i konkurišu privatnim ugostiteljima.
– Izuzetno je važno završiti privatizaciju državnih hotela koji se nalaze pod čudnom simbiozom upravljanja raznih ministarstava – zdravlja, odbrane, prosvete.. Oni na neki način čine nelojalnu konkurenciju privatnicima jer se finansiraju novcem poreskih obveznika, a onda pružaju usluge trećim licima po povlašćenim cenama – upozorava Vitorović, naglašavajući da učešće državnih hotela u tržišnoj utakmici najviše šteti malim i srednjim preduzećima jer se bore za ciljnu grupu, a upravo su ti manji, uglavnom porodični, pansioni i hoteli okosnica za razvoj turističke ponude.
Sajmovi - prilika za nove kontakteKompanija Mona Hotel Management, odnosno hotel Zlatibor Mona već desetu godinu zaredom učestvuje na Beogradskom sajmu turizma, predstavljajući ponosno kapacitete koji se iz godine u godinu šire. Danas je u njihovom vlasništvu, pored hotela Zlatibor Mona, još i hotel Javor na istoimenoj planini, hotel Argo u Beogradu i vila Bella u Starom gradu u Budvi. Kompanija se već tri godine predstavlja i na ITB sajmu u Berlinu koji je orijentisan na poslovno tržište iz cele Evrope, kako bi privukla goste iz inostranstva i sklopila nove kontakte.
Gradnja novog hotela na Dorćolu‘]
Na ovogodišnjem Beogradskom sajmu turizma biće predstavljen novi projekat kompanije Mona Hotel Management – hotela koji će se graditi na Dorćolu u Beogradu, u ulici Cara Uroša. Ova investicija predviđa 150 soba kategorisanih sa 4 zvezdice i banket kapacitete od preko 700 stolica za potrebe kongresa. Vitorović objašnjava da je ovaj poduhvat novina na tržištu Beograda i pre svega, starog dela grada, a s obzirom na to da je ponuda hotela na ovoj obali Save, kako kaže, jako ograničena i nema velikih hotela, to će zaista biti inovacija. Planirani početak radova je na leto ove godine, a otvaranje se predviđa za leto 2019. godine.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.