Skupština Beograda izglasala je juče budžet glavnog grada za narednu godinu, koji je, prema rečima odbornika vladajuće koalicije, „istorijski i reformski“.
U kasi za narednu godinu naći će se 143 milijarde dinara ili 1,2 milijarde evra, pa je budžet ponovo „najveći u istoriji“, a kako je obrazložio zamenik gradonačelnika Goran Vesić, uvodi nas u reforme i „trasira dalji put tim promenama u Beogradu“.
Kako je naveo, najveća povećanja su iz poreza na imovinu, dobiti javnih preduzeća i poreza na lični dohodak građana.
– U Beogradu je sa poslednjim danom oktobra bilo 7,7 odsto nezaposlenih, tako da zaposlenost konstantno raste. Urađen je veliki posao sa „Meitom“ u Obrenovcu, u Lazarevcu se očekuje otvaranje jedne velike fabrike, kao i u Mladenovcu. U pregovorima smo i da jedna stara fabrika u Grockoj dobije novog partnera. Samo u tim fabrikama očekuje se tri do četiri hiljade novih radnih mesta – rekao je Vesić i dodao da će prosečna plata u glavnom gradu biti skoro 600 evra.
Dobit javnih preduzeća u narednoj godini će biti oko 5,5 milijardi dinara, a na rashodnoj strani budžeta najviše para će biti potrošeno za drumski i železnički saobraćaj, za funkcionisanje javnog prevoza, nabavku novih vozila i ulaganje u putnu infrastrukturu.
– Za ovu oblast smo namenili 53 milijarde dinara, a samo za kupovinu novih autobusa obezbeđeno je sedam milijardi – naveo je Vesić.
Iako vladajuća koalicija potencira da se aktuelna vlast više ne zadužuje, prema najavama, Grad će uzeti dva nova kredita, 31 milion evra za kupovinu autobusa za javni prevoz i 35 miliona evra za izgradnju kanalizacije na levoj obali Dunava. Tako će ukupno zaduženje grada poslednjeg dana naredne godine iznositi 353 miliona evra.
Odbornici opozicionih stranaka okupljenih u Savez za Srbiju ni ovog puta nisu prisustvovali sednici, ali je šef odborničke grupe Saveza u gradskoj Skupštini Nikola Jovanović izneo primedbe na budžet na konferenciji za medije.
On je pozvao Gorana Vesića da građanima objasni „da li je normalno“ da u gradskom budžetu za 2020. godinu za „nelegalnu“ gondolu bude predviđeno 420 miliona dinara a za gradnju novih vrtića 410 miliona.
– Zašto je Vesić lagao da će u budžetu za narednu godinu gradske opštine imati više novca kada je po njegovim rečima, ta suma „u dinar“ jednaka sumi iz ove godine? Kako je moguće da je za jarbol u gradskom budžetu za sledeću godinu predviđeno 307 miliona dinara a za izgradnju nove autobuske stanice, koja je trebalo da bude završena u septembru ove godine, samo 204 miliona, upitao je Jovanović ispred zgrade Skupštine Beograda.
Navodeći da investicije čine 17,39 odsto planiranog budžeta za narednu godinu a da su 2013. godine, pre dolaska SNS na vlast, činile 33,65 odsto budžeta Beograda, Jovanović je kazao da je budžet gradskog sekretarijata za javni prevoz za narednu godinu „rekordan“ i da iznosi 37 milijardi dinara, a da je za projekat beogradskog metroa predviđeno „nula“ dinara.
– Nema ni idejnog projekta iako je predsednik SNS Aleksandar Vučić obećavao da će prva linija metroa biti završena do 2022, čak do kraja 2021. godine, naveo je Jovanović i upitao Vesića, povodom najava da će deo nekretnina u vlasništvu grada biti otuđen, „odakle mu pravo da planira prodaju gradske imovine u vrednosti od 12,38 milijardi dinara“.
Nema deficita
Gradskim opštinama namenjeno je 12,96 milijardi dinara, prihodi budžeta iznose 120,5 milijardi dinara, dok je deficit 3,4 milijarde dinara. Prema rečima Gorana Vesića, suštinskog deficita nema, jer je on pokriven prenetim sredstvima iz ove godine, kojih je oko osam milijardi, a sam je u zakonskim okvirima, jer je na granici od 3,37 odsto.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.