Ministarstvo saobraćaja, pomorstva i telekomunikacija predložiće Vladi Crne Gore da uvede recipročne mjere prema Jat ervejzu ako beogradski aerodrom poveća cijene usluga Montenegro erlajnzu za oko 90 odsto, izjavio je juče crnogorski ministar saobraćaja, pomorstva i telekomunikacija Andrija Lompar. On je kazao da je Ministarstvo saobraćaja spremno da reaguje recipročno ukoliko beogradski aerodrom poskupi cijene usluga kako tržišna pozicija crnogorskog avioprevoznika ne bi bila ugrožena.

Ministarstvo će sa predlogom o recipročnim mjerama sačekati ishod novog sastanka predstavnika beogradskog aerodroma „Nikola Tesla“, Jat ervejza, Montenegro erlajnza i Aerodroma Crne Gore, rekao je Lompar. On je o problemu s kojim se suočio Montegero erlajnz juče razgovarao sa direktorima Agencije za civilno vazduhoplovstvo Budimirom Šaranovićem, Montenegro erlajnza Zoranom Đurišićem i Aerodroma Crne Gore Milovanom Đuričkovićem. Lompar je u toku konferencije za novinare razgovarao sa srpskim ministrom infrastruktrure Milutinom Mrkonjićem, koji mu je rekao da je odluka beogradskog Aerodroma „poslovne prirode i da Vlada Srbije nije bila konsultovana“.

– Mesec dana pregovaramo sa Aerodromom Nikola Tesla i predložili smo povećanje od maksimalno 15 odsto. Jedino na taj način ne bi došlo do povećanja cene karte jer bi kompanija snosila posledice poskupljenja. Montenegro erlajnz bi u slučaju poskupljenja imao dodatno opterećenje od 400.000 eura godišnje – kaže direktor Montenegro erlajnza Zoran Đurišić.

Direktor Aerodroma Podgorica Milovan Đuričkovićobjasnio je da je procenat poskupljenja ogroman i da ne odgovara frekvenciji koji crnogorski avioprevoznik ima prema Beogradu. Avionska linija između Crne Gore i Srbije mora ostati na postojećem nivou jer je to u interesu, prije svega, putnika, kaže Đuričković. Po njegovim riječima neprihvatljivo je da beogradski Aerodrom primijeni isti princip prema Montenegro erlajnzu, jednom od svojih najznačajnijih partnera, kao prema aviokompanijama kao što su Lufthanza i Britiš ervejz.

– Broj rotacija Montenegro erlajnza na beogradskom aerodromu nekoliko puta je veći od rotacija koje ima Britiš ervejz ili Luftahnza. U toj srazmjeri treba da ima i određene popuste i olakšice, kao što Jat ima u Crnoj Gori. Montenegro erlajnz u saobraćaju prema Beogradu učestvuje sa 61 odsto, a Jat sa 19 odsto. I pored toga, crnogorski aerodromi sprovode nediskriminatorsku cjenovnu politiku, pa u zavisnosti od frekvencija dajemo popuste – kaže Đuričković.

Jat ervejz na crnogorskim aerodromima trenutno ima popust od 50 odsto na cijenu hendlinga.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari