Strateško partnerstvo Jata i Etihada podrazumeva da će prevoznik iz Emirata imati 49 odsto vlasništva Jata, a država 51, ali će Etihad operativno upravljati kompanijom i sam će postavljati generalnog, finansijskog i operativnog direktora – ekskluzivno saznaje avio-portal Tango siks. Upravni odbor Jata će imati sedam članova, od čega će tri postavljati Etihad, a ostale, uključujući i predsednika UO Vlada Srbije.


„Dnevno upravljanje, kadrovska politika i svi detalji koji su nekada bili u ingerenciji politike, biće na minimum pet godina kompletno prepušteni Etihadu. Etihad će, pod uslovom da država preuzme sadašnje dugove, obezbediti operativni kapital i preuzeti deo obaveza iz ugovora Jata sa Erbasom“, navodi Tango siks.

Jat će dobiti i znatno jeftinije gorivo, povoljne ugovore za hendling i povoljnosti za svoje putnike i moći će da kao svoje prodaje karte na Etihadovim interkontinentalnim linijama po osnovu „kod-šer“ aranžmana.

Tango siks navodi i da je direktor Jata Vladimir Ognjenović prekjuče potpisao odluku o školovanju pilota za Erbasove avione. Obuka traje 25 dana, pa bi već početkom juna Jatovi piloti mogli da počnu da lete novim Erbasovim avionima, koji će biti iznajmljeni.

Etihad će platiti prvu ratu za kupovinu novih Erbasa, a banke u Emiratima bi trebalo da Jatu daju kredit za dalju otplatu po najnižim mogućim kamatama, čime bi se rešio problem ugovora sa Erbasom iz 1998. godine.

Pre toga Vlada Srbije sada treba da odobri iznajmljivanje dva Erbasa A319 i još dva A320 na tri godine, kao i jedan ATR.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari