Gradonačelnik Beograda Aleksandar Šapić na konferenciji za medije najavio je novi paket socijalnih mera gradske uprave, u koje sapada i javni prevoz.
Šapić se prvo pohvalio jeftinijim javnim prevozom i većim ulaganjem u javni prevoz koje su obezbedili tokom njegovog mandata.
On je dodao i da niko pre njega nije želeo da uđe u koštac sa ovim problemom.
Nakon toga, Šapić je najavio da će od 1. januara 2025. godine sav javni prevoz u Beogradu biti potpuno besplatan.
„Više niko neće morati da plaća kartu, nema ni mesečnih ni godišnjih karata, ni popusta. Grad Beograd sa ovom socijalnom merom postaje jedini grad u Evropi veći od pola miliona ljudi koji ima besplatan javni prevoz“, naglasio je on.
Dodao je da se ova mera dodaje paketu socijalnih mera koje smo imali do sada, među kojima su i besplatni vrtići za svu beogradsku decu.
„Od kada smo uveli meru 33.000 dinara subvencionisanja privatnih vrtića, 3.000 dece više se upisalo u vrtiće“, kazao je Šapić.
Na to ide oko 60 do 80 miliona godišnje, podsetio je on.
Kao treću meru, podsetio je i na đačku pomoć porodicama.
„Mi smo prošle godine upumpali potpuno nove udžbenike u sve razrede“, kazao je.
Podsestio je i na meru besplatnog ulaza na sve gradske bazene, kao i na novogodišnje poklon vaučere za sve predškolce i školarce i zapolsene u školskim ustanovama.
Takođe, on je dodao i besplatan engleski jezik za predškolce, uz opasku da kasni, ali da se očekuje da bude do Nove godine i da će u drugom polugodištu biti dupli termini.
„Ovaj set mera ne postoji ni u jednom gradu gabarita sličnom Beogradu. Zato smo mi socijlano najodgovornija gradska uprava koja je u poslednjih 50 godina vodila grad“, istakao je Šapić.
Kako je dodao, svi kažu da ovo nije besplatno, jer ide iz budžeta.
„Nije besplatno, ali se više ne plaća duplo. Jer po toj logici su jednom plaćali građani za porez, a drugi put su plaćali sve ovo. To zavisi od onoga ko vodi gradsku upravu“, kazao je gradonačelnik.
Pored besplatne vožnje, Šapić najavio i reformu javnog prevoza
U toku je najveća reforma javnog prevoza, bar od Drugog svetskog rata, naglasio je on.
„U naredne tri godine ćemo u potpunosti obnoviti čitav vozni park, što se odnosi na sve autobuse, sve tramvaje i sve trolejbuse. Do kraja 2025. godine neće biti starijeg autobusa od dve godine na ulicama. Stižu nam plavi autobusi, stiglo je 40, još 50 stiže i čitave naredne godine će oni da dolaze“, poručio je Šapić.
To se, kako je dodao, odnosi na vozila i od privatnika i gradska vozila.
„Privatnici su prvi put za beogradske ulice morali da kupe nova vozila, nikad pre nisu tu obavezu imali, a učestvuju u gradskom prevozu već više od 30 godina“, naglasio je.
Do 2026. godine, kako je kazao, trebalo bi da stignu novi tramvaji, a do kraja 2027. i svih 100 novih trolejbusa i ostali tramvaji bi trebalo da budu kupljeni.
Infrastrukturni projekti
Najavio je i da će se nastaviti sa rekonstrukcijama i proširenjem beogradskih ulica i bulevara.
„U poslednjih 10 godina ušlo je 250.000 novih vozila, plus vozila turista i stranaca koje ne znamo koliko ih je. Dok ne dođemo do metroa, kao primarnog vida prevoza, da smanjimo i usporimo proces zagušenja saobraćaja“, poručio je Šapić.
On je podsetio da je u poslednje dve godine rekonstruisano, presvučeno i obnovljeno preko 500 ulica.
„Intenzitet radova u narednom periodu će biti najveći u poslednjih 30 godina. Zahvaljujući Ekspu koji je motor, Beograd će na kraju ovog mandata doživeti kvalitativne promene u svakom pogledu, najveće u poslednjih 20 godina“, naglasio je Šapić.
Istakao je radove na novom mostu i tunelu koji će ići pored Ekonomskog fakulteta do Bulevara Despota Stefana.
„Do kraja 2026. ili početka 2027. godine trebalo bi da dobijemo ozbiljan, protočan most“, istakao je Šapić.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.