Kako je cena Grdelice „porasla“ 110 miliona evra?

Počelo prebacivanje odgovornosti za ogromne propuste u gradnji Koridora 10

Ostavite komentar


  1. Eto dokle smo mi dogurali. Razumem da nemamo laboratorije za to su potrebne pare, ali nerazumem kako nemamo zakone. Nasi doktoranti su experti za prepisivanje, a na kraju ispade da nemogu ni zakon da prepisu i prilagode uslovima u našoj zemlji. U uslovima gde već i deo omladine beži iz zemlje bojim se da nam budućnost ne donosi ništa lepo. Dokle više da nema nikakve odgovornosti za ovakve promašaje?

    1. Kakav bre promašaj, da li si ti slušao govor vojvode i predsednika AV? To što je uspelo ovoj vlasti ni Bizmarku nije, dobro ko je bio Bizmark u odnosu na ove sadašnje on je osvajao tuđe, a ovi gube svoje teritorije.

    2. Kakav bre promašaj, da li si ti slušao govor predsednika AV? To što je uspelo ovoj vlasti ni Bizmarku nije, dobro ko je bio Bizmark u odnosu na ove sadašnje on je osvajao tuđe, a ovi gube svoje teritorije.

  2. Rak rana Srbije, od koje je na umoru, su tzv UGRADJIVANJA.
    Otuda se ugovaraju poslovi na kashicicu, na po km/dva, a ne na trasu. Zato se u Srbiji nista ne zavrsava, jer je za taj posao ugradjivanje onih prethodnih.
    Talambasi o nekoj strucnosti kod nas su price za malu decu. Osim strucnosti u pljackanju i laganju.

  3. Sve što se dešavalo u Grdeličkoj klisuri je totalno normalno u zemlji čuda, lopovluka, pljačke i korupcije u kojoj je partijska knjižica „dioploma“ stručnosti- u Srbiji! Šta ćete veći dokaz za nestručnost u vladi Srbije kada je jedan očigledno nervno već načet čovek, a koji je sve u Srbiji stavio pod svoju kontrolu, na mesto ministarke građevine (i još koječega) postavio potpuno nestučnu ženu -ekonomistu? I sada ta osoba, kojoj je važnije od stručnog nadzora i rukovođenja kapitalnim gradilištima , da kada izađe na foto termin na gradilištima, izaberee odgovarajuću boju zaštitnog šlema prema boji i stilu njene odeće da bi pozirala foto i TV snimateljima! Osim toga, kao i mnoge njeni iz vlade, možda i ona ima „lepljive prste“ i nije gadljiva na skupe poklone, nakit, novac, luksuzan život, ogromnu stančugu – a sve to, navdno, ona može, navodno, kao i drugi, napred pomenuti, da finansira od plate od oko 1000 evra mesečno? Zato mnoge firme, po narodnoj izreci u Srba „plati pa klati“ rade šta hoće- menjaju projekte, ugrađuju bofl-materijalije, kasne sa radovima, i bivaju, tobože izbačene iz posla, da bi, kada se „pokaju“ i možda tutnu nešto nekome kome moraju, opet vraćene na fušerski posao! I tako u krug. Narod sve siromašniji a političari sve bogatiji. Da imamo nezavisnu policiju tužilaštva i još nezavisnije sudove, ministarka tipa Zorane M. ne bi više mogla da gradi autoputeve. Gradila bi apsane jer kapacitet postojećih je premali za smeštaj kompletne bagre koja uništava Srbiju. I u koju će i ona sama jednoga dana stići na poduži boravak. Ipak, tako nešto, u zemlji čuda Srbiji, nije ni moguće, niti je na vidiku!

    1. Prijatelju, sve je tako kako kazes, jos i gore! Sto je najgore-svi to samo nemocno gledamo.

  4. u državnoj projektantskoj kući u jednoj od evropskih država. Nikada posao nisu dobili na dođem ti od osnivača, za posao se bore na tenderu. Kod nas Zakon o javnim nabavkama postoji da bi se gazio i da se projektantskim kućama posao dodeljuje uz kaficu i odokativnim dogovorom cene. Da bi inženjer dobio posao u toj državnoj projektantskoj kući mora da poseduje odgovarajuće minimalno petogodošnje radno iskustvo. Pogledajmo naše Koridore Srbije, koji su nosioci posla, radno iskustvo zaposlenih koji su kordinisali izgradnju te deonice, a nakon toga bacimo pogled na ispitivanje terena za tu trasu da saznamo jesu li se projektanti igrali i ušli u slepo projektovanje ili su imali neophodne elaborate da profesionalno odrade svoj deo posla. Kada zavirimo u taj deo, onda dolazimo do revizora projekta. Ako je projekat loš, rađen iz kancelarije uz nedovoljno ispitivinje tla, revizor ne sme da odobri taj projekat. Ako neko mora da ostane bez licence, onda su to ljudi koji su radili reviziju projekta, nakon njih organizatori posla iz državnog preduzeća preko koga ide plaćanje, pa slede projektanti CIPa ako se dokaže da su odokativnom metodom vršili procenu terena. Nejasna mi je ministarka građevine, saobraćaja i infrastrukture. Kako može da ne zna koliko košta izgradnja kroz Grdeličku klisuru kada je svo plaćanje vršeno preko ministarstva finansija, a na osnovu dokumentacije koja je stizala iz Koridora Srbije koji su pod njenom ingerencijom. Da li je moguće da ne postoje finansijski izveštaji Koridora Srbije, ministarstva građevine, saobraćaja i infrastrukture i ministarstva finansija koji bi nam dali zbir svih troškova novoizgrađene deonice kroz Grdeličku klisuru? Zar se kod nas poslovi ne isplaćuju u skladu sa zakonima, nego se mulja, pa se ni ne zna ko je za šta izvlačio novac? Kakve veze ima što je deo plaćen iz kredita, a ostatak iz budžeta? Kredit uzima država Srbija, državno preduzeće, tragovi novca mora da postoje, zar ne? Moj utisak je da bi nam ekipa profesionalnih inspektora našla svaku paricu, samo kada bi bilo dozvoljno da odrade svoj deo posla. Pitam se samo ide li ministarki u prilog da se sazna kolika je stvarna cena radova, koliko je preplaćeno i gde je naš novac?! Uzgred, pitam se kako prolazi sa memorandumima o saradnji koji se pretvaraju u ugovore, primećujem da uživa u potpisivanju istih…

  5. desilo se ono što svi znamo ali se pravimo naivni. u pitanju je klasičan lopovluk koji nam se ponavlja još od slobinog vremena do danas. političari jednostavno ne mogu da odole krađi državnih sredstava.

  6. Kolega Milutine, biće problema ako se neko priseti uloge CIP-a na deonici autoputa Koridora 11, Ub – Lajkovac kao projektanta. Ako si tako čist zbog čega si radio besplatan projekat sanacije za tu deonicu? Zašto su u glavnom projektu (tako se tada zvao) u nasipu ispušteni neki slojevi, koje ste kasnije dodali u „besplatnom projektu sanacije“ koji usput nije prošao tehničku kontrolu.

  7. Dragi domaćini,
    Umorni smo od blebetanja. Istina ne stanuje ovde, a gde neznam. Ja nisam kriv što moram da slušam ove drekavce. U čemu je problem.
    Davne 2006 godinew ustanovimo da mi imamo Inženjersku komoru u kojoj su članovi/ inženjenri i dr/ nosioci licence i potpisuju projekte o milionskim investicijama a od garaanccije imaju „OBRAZ“. sA TAKVOM GARANCIJOM U SVETU MOGU BITI VODONOŠE NAJVIŠE CRTAČI ALINE I POTPISNICI PROJEKTA. .Ali ovo je Srbija. Ja se osmelim i sačinim projekat „Osiguranje profesionalne odgovornosti iz delatnosti za članove Inženjerske komere“ ako ste zainteresovani dostaviću Vam na uvid. Videvši to kao zlatnu koku „Crveno-žuti“, staviše u funkciju prof. dr. da uredi stvar i on to poveri osiguravaču u koji je došla partijska drugarica da joj se popravi ugled. I sve to biva do tge Grdeličke klisure i nastaje problem, gde su payre. Ripa ministarka i kaže da će to pasti na teret poreskih obveznika Srbije. A osiguranjue ne pominje. Zašto? Zato što polisom osiguranja suma osiguranja po jednom osiguranom slučaju iznosi 1,791.223,50 rsd 15.000 €. Za istu premiju našpim projektom smo SAOSIGURANJEM nudili 300 000,00€ po osiguranom slučaju agregatni limit po inženjeru 2.000.000 € godinešnje. Niko ni zašta odgovara u zemlji prava već kurir koji nije na vreme šefa obavestio.
    To je Srbija i nije čudo što naši projektanti i inž. za rad u inostranstvu ne mogu koristiti naše polise. Vlast unižava sve što vredi jer tako mnogo jeftinije sve stavi pod nadzor i podršku klimoglava sitniš šibicara i šićardžija.
    Ako ste zainteresovani dostavićemo vam originale da se smejete.

    1. Posto se i sam bavim oziguranjem od odgovornost i, ovo mi je jako zanimljiv komentar. Molim redakciju za mail ovog godVisina.hvala

  8. Kako beše ono sa mostom na Adi ? Prvo potpisan ugovor na 80 miliona evra a završen sa troškom od 140 miliona evra ??? Zna se od koga je Vučić učio posao !

  9. A most „Beška“ da li iko ikada iskreno spreman da odgovara javno zo bilo čemu što je „napravljeno“ osim gluposti.

  10. Koliko sam shvatio ta deonica je najteža, najzahtevnija i najskuplja u evropi (ili barem na balkanu) a koštala je oko 350+mil evra. Kako je onda deonica Preljina-Požega koja je slične dužine 450mil a verovatno će i ona biti+

  11. A, sta bi sa mostom preko Ade, gospodo. Njega ste zaboravili? Niste, samo se pravite ludi.

    1. Komentar ti je na nivou „ovaj je ukrao pa mogu i ja“ ?! Zasto niko nije odgovarao za most na Adi ? Pa sadasnja vlast bi platila da ima bilo kakav dokaz o Djilasu. Zasto ga nisu uhapsili za „500 miliona evra“ koje spominju svaki dan? Kazacu ti ja zasto. U pitanju je cist spin „drz’te lopova!!“
      Skrecu paznju medijskim spinovima sa trenutnog cerupanja drzavne kase. Da li znas da su firme sa koridora 10 samo prebacile opremu i vec krenule na radovima na gasovodu? Iste firme, isti ljudi. Vrlo bliski aktuelnoj vlasti. Bez javnog tendera !!

  12. Sta se cudite cena je porasla zbog lopovluka Vucicev ih kadrova iz SNS-a.

  13. Nekad vise,nekad manje putovao sam po Evropi amo tamo,ali zadnju deceniju dve uglavnom po Grckoj. I secam se izgradnje autoputa sa tri trake sa obe strane od Soluna do Krfa-Igumenice duzine nekih 200km od Larise,kroz krseve i kamenje,predele EPIRA sa 60tak tunela neki duzine po 2 km. Izgradnja je trajala 5-6 godina,ali mislim da bi Grdelicu i 24 km zavrsili za godinu dana,ako su ona cuda mogli da premoste sto navedoh. Nego nas svet koji retko putuje,cak ne gleda nigde kako svet pravi bilo sta i ide napred i dalje misli da je bgdjanka najvisa zgrada u svetu,sava centar najveci kongresni centar,kopaonik najlepsa planina na svetu. A sto se tice cene i ugovaranja taman posla da se lanac raznoraznih nije ugradio sa par nula ispred jedinice i dvojke u evrima.

  14. Dokle ste vi dogurali, jadno da jadnije ne može. A ovi što se još uvek pecaju na te šuplje priče.. Ne zna se ko je jadniji vi ili oni.

Ostavite komentar


Ekonomija

Naslovna strana

Naslovna strana za 27. avgust 2024.
Galerija

Pretplati se i postani deo Kluba čitalaca Danasa

Klub čitalaca Danasa je zajednica pretplatnika na dnevni list Danas kojima je, pored ekskluzivnog pristupa novinama u PDF formatu veče pre nego što se štampano izdanje nađe na trafikama, dostupna i celokupna arhiva lista onlajn. Članska kartica obezbeđuje i preko 50 popusta naših partnera, kao i pozivnice za naše događaje i akcije.

Tatjana Mandić Rigonat, pozorišna rediteljka

U ovoj medijskoj prašumi dezinformacija, poluinformacija, laži i propagande u kojoj živimo, Danas je list koji piše u našem interesu, interesu građana.