Kako je Ostoja Mijailović ponovo profitirao od poslova sa državom? 1Foto: Srdjan Stevanovic/Starsport.rs ©

Država i Grad Beograd već godinama na tenderima, neretko bez ikakve konkurencije, dodeljuju milionski vredne poslove firmama iza kojih stoji biznismen Ostoja Mijailović, član Glavnog odbora SNS-a i predsednik KK Partizan.

Prema pisanju Radara, tako je JKP Parking servis pre pet godina prvo kupio lend rovere od Mijailovićevog Britiš motorsa po ceni od oko 27.000 evra po komadu za „oko sokolovo“, a potom ih, bez uverljivog obaveštenja, vratilo.

A onda je nedavno, u iste svrhe, od firme Mios Mobiliti, čiji je većinski vlasnik Ostojina supruga Milica Mijailović, nabavilo 25 tojota, na operativni lizing, po ceni od blizu 50.000 evra po vozilu.

I tu se njihov biznis sa državom i njenim institucijama ne završava, jer su Mijailovići preko nekoliko svojih firmi u međuvremenu ugovorili niz višemilionskih poslova. I sve to preko tendera na kojima su bili jedini ponuđači.

Tako su, primera radi, od njihovih kompanija nabavljana vozila pikap za oko 40.000 evra po komadu, a polovni pauk za oko 95.000 evra.

Od kraja prošle godine upečatljivi lend roveri više ne mogu da se vide na beogradskim ulicama kako snimaju nepropisno parkirana vozila. Baš njih je na sumnjiovom tenderu nabavio beogradski Parking servis u septembru 2019, a kako je ubrzo saopšteno, kupljena su u postupku javne nabavke „po izuzentno povoljnim cenama od 26.666 evra, bez ijedne primedbe na sam postupak“.

Stručnjaci su, ipak, ubrzo utvrdili da je nabavka ovih džipova bila problematična, jer se, prema konkursnoj dokumentaciji, nedvosmisleno moglo utvrditi da e uslove za njihovu nabavku jedino mogla da ispuni firma Britiš motros, čiji je jedini vlasnik Ostoja Mijailović.

Kako je tada izjavio Nemanja Nenadić, programski direktor organizacije Transparentnost Srbija, gotovo je izvesno da je beogradski Parking servis raspisao pomenutu nabavku sa namerom da kupi upravo određeni tip džipova, koji je jedino Mijailović mogao da im proda.

„Kad se ima u vidu da ove automobile u Srbiji prodaje samo jedna firma, Britiš motors, sudeći po onome što je objavljeno na sajtu, to ujedno znači da je javna nabavka raspisana sa ciljem da posao dobije upravo taj ponuđač“, naveo je Nenadić.

Neočekivano, međutim, ovih vozila više nema na beogradskim ulicama, a građani su zapazili da sada u ime Parking servisa patroliraju tojote.

Zašto? To nije do kraja jasno, a ne može se pouzdano reći ni kako je do toga došlo. U javnosti postoji više verzija, a kupac, odnosno JKP Parking servis iznosi informacije za koje je malo verovatno da su tačne ili makar ne do kraja tačne.

U tom preduzeću nedavno su rekli da će „oko sokolovo“ nastaviti da postoji, ali da je zakup lend rovera istekao. Kako su naveli za Novosti, nabavljen oje 25 novih tojota jaris kros vozila, koja idu na hibridni pogon, što znači i da će „manje zagađivati životnu sredinu“.

Problem je što je ovo zapravo prvi put, pet godina nakon tendera, da se pominje da je Parking servis zakupio lend rovere od Mijailovićeve kompanije. Pravdajući spornu nabavku ovih vozila u avgustu 2020, to gradsko komunalno preduzeće saopštilo je da su kupljena nova vozila proizvedena 2019, a ne zakupljena, kako sada navode. I to nije bio jedini i prvi put.

„Kupljena su u postupku javne nabavke po izuzetno povoljnim cenama od 26.666 evra, bez ijedne primedbe na sam postupak. I sama kompanija Britiš motros je saopštila da je obezbeđen popust od skoro 30 odsto“, pisalo je tada u saopštenju.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari