Prema studiji „Plaćaj bezbedno“ kompanije Visa koja analizira bezbednost plaćanja na internetu, građani Srbije su među najopreznijima u regionu kada je reč o zloupotrebama prilikom online kupovine.
Više od polovine ispitanika (52 odsto) smatra da su dovoljno edukovani i da mogu da prepoznaju aktivnosti koje ukazuju na potencijalnu zloupotrebu, njih tri četvrtine (75 odsto) sa oprezom tretira poruke o nagradama i nagradnim igrama, besplatnim poklonima i poklon karticama, a skoro isti procenat (73 odsto) sumnja i u autentičnost poruka koje zahtevaju da se promeni lozinka i ažuriraju podaci.
Stoga, Visa pojašnjava na koji način korisnici mogu bolje da se zaštite. Naime, pre nego što kliknu na link, korisnici treba da obrate više pažnje i pokušaju bolje da razumeju jezik koji prevaranti koriste.
Jednostavni, ali efikasni načini koji mogu da pomognu u zaštiti od internet zloupotrebe:
• Informacije vezane za vaš lični nalog zadržite samo za sebe
• Ne otvarajte linkove za koje niste sigurni gde će vas odvesti
• Redovno proveravajte notifikacije koje dobijate prilikom online kupovine, a koje vam obezbeđuju da u realnom vremenu putem tekstualnih poruka ili imejlova budete informisani da je kupovina obavljena sa vašeg naloga
• Pozovite broj sa korporativnog vebsajta ili sa poleđine vaše kreditne ili debitne kartice ukoliko niste sigurni da je komunikacija pouzdana
Interesantno je da se na nivou svih 17 tržišta na kojima je studija sprovedena, posebno ukazuje na podatak da upravo korisnici koji su uvereni da su edukovani i osvešćeni po pitanju online zloupotreba, zapravo su skloniji da postanu žrtve prevare.
Takođe, iako visok stepen ispitanika (56 odsto) tvrdi da mogu da uoče online i telefonske zloupotrebe, rezultati upozoravaju da će čak devet od deset (90 odsto) korisnika zanemariti znake koji upozoravaju da je reč o kriminalnoj aktivnosti.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.