Ugovor sa HPK Inženjeringom u vlasništvu Petera Kamaraša o upravljanju Železarom Smederevo raskinut je jer ta kompanija nije poštovala potpisane odredbe i napravila je ogromne gubitke u fabrici.
Kamaraš je dobio otkaz opravdano i svi razlozi za njegovu smenu stoje. Problem je, međutim, u tome što je otkazivanje ugovora HPK Inženjeringu izvedeno na takav način kako bi se pokušala sakriti odgovornost onih koji su Kamaraša doveli, a to je Vlada Srbije – kaže za Danas Željko Veselinović, predsednik Udruženih sindikata Srbije „Sloga“.
Naš sagovornik ističe da Kamaraš nije ispoštovao ugovorne obaveze kada je reč o ulaganju i povlačio je loše poslovne poteze na štetu Železare Smederevo.
– U smederevskoj železari je prošle godine napravljen dug od 145 do 150 miliona evra, a jedna peć je na „tihom hodu“ umesto da radi punom parom. Dakle s pravom se može konstatovati da je Kamaraš na katastrofalan način upravljao Železarom. Ono što je najtragičnije u čitavoj priči je da je taj isti Kamaraš u Smederevo doveden uz fanfare, kao nekakav spasilac i navodni profesionalac i uspešan poslovni čovek koji bi Železaru pred privatizaciju doveo na „zelenu granu“. Umesto obećanog, on je fabrici naneo samo štetu i gubitke – objašnjava Veselinović.
Naglašava da Kamaraš nije slučajno smenjen preko noći, svega nekoliko dana pred preuzimanje Železare od strane kineske kompanije Hestil.
– Razlog iznenadne i spektakularne Kamarašove smene je pokušaj Vlade Srbije da sakrije svoju odgovornost. Upravo je Vlada ta koja ga je angažovala i u javnosti predstavljala kao nekog ko će od Železare stvoriti profitabilnu fabriku. Još jedan podatak koji jasno ilustruje kontradiktorno ponašanje vlasti u Srbiji je da je nakon Kamarašove smene na mesto direktora Železare Smederevo postavljen Ivan Milošević, čovek koji je tu funkciju obavljao do dolaska HPK Inženjeringa i za vreme čijeg mandata je fabrika trpela gubitke i nije imala dovoljno posla – navodi Veselinović.
Podsećanja radi, u subotu 25. juna na osnovu odluke Skupštine Železare Smederevo jednostrano je raskinut ugovor o pružanju usluga upravljanja i savetovanja potpisan 21. marta 2015. godine između Železare Smederevo, HPK menadžmenta iz Beograda, holandskog HPK Inženjeringa i Republike Srbije. Takođe, tom odlukom raskinut je okvirni ugovor o prodaji, odnosno ugovor o sirovinama koji je potpisan 22. aprila 2015. između Železare Smederevo i privrednog društva Pikaro iz Košica, u vlasništvu Petera Kamaraša.
Brižna VladaTačno je da je za gubitke kriv HPK Inženjering koji je upravljao železarom, ali je isto tako kriv i onaj ko je Kamaraša angažovao a to je Vlada Srbije. Da bi se sakrila ta činjenica, izvedena je smena tokom vikenda. Vlada je odavno znala za Kamarašove loše poslovne poteze. Zašto ga onda nije smenila pre šest meseci, već tek sada, kada Kinezi preuzimaju fabriku? Upravo zato da bi se izbegla odgovornost, da se u javnosti Vlada predstavi kao ta koja vodi brigu o interesima Železare za razliku od Kamaraša. To naravno pada u vodu, jer je Kamaraša postavila ista ta Vlada koja ga je sada smenila.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.