Kablovski operator SBB, koji je odnedavno počeo da nudi i usluge fiksne telefonije, juče je saopštio da je odluka Republičke agencije za elektronske komunikacije da odloži primenu prenosa fiksnih brojeva između različitih operatora „još jedan pokazatelj da tržište nije slobodno“. Ratel je još pre skoro godinu i po dana propisao obavezu da svi operatori do 1. decembra ove godine moraju da omoguće prenosivost brojeva svojih korisnika, ali Telekom Srbija do danas to nije učinio, zbog čega oni građani koji bi hteli da svoj fiksni broj prebace sa Telekomove na SBB-ovu mrežu to ne mogu da urade.


Iz Ratela su na SBB-ovo saopštenje reagovali tvrdnjom da će insistirati da Telekom u naredna dva, tri meseca omogući prenosivost broja, dok u najvećem telekomunikacionom preduzeću u Srbiji kažu da su razlog kašnjenja „složeni administrativni i tehnički zahtevi“ za prenos broja.

„Početak decembra trebalo je da predstavlja novi korak u demonopolizaciji tržišta fiksne telefonije. Razlog za probijanje roka je dopis koji je Telekom Srbija dostavio Ratelu u kojem kažu da nisu u mogućnosti da odrede tačan datum kada će biti spremni za uvođenje prenosivosti broja u fiksnoj telefoniji. Monopol Telekoma zakonski je prestao u junu 2005., ali prava demonopolizacija nije viđena ni sedam godina kasnije“, tvrde u SBB-u, dodajući da zakon predviđa kazne od 500.000 do dva miliona dinara za Telekom u ovom slučaju.

„Reakcija Ratela na nemogućnost Telekom Srbije da ispuni zakonsku obavezu je odlaganje prenosa broja u fiksnoj telefoniji. U toj situaciji gube samo korisnici kojima nije omogućeno da koriste usluge koje plaćaju onako kako ih koriste pretplatnici u svim drugim zemljama“, rekla je Dragica Pilipović Čefi, generalna direktorka SBB-a.

Direktor Ratela Milan Janković reagovao je na ove tvrdnje obećanjem da će Ratel naložiti Telekomu da u određenom roku omogući prenos brojeva, da neće biti odugovlačenja i da će preduzeti sve mere u skladu sa zakonom. Janković je podsetio da se kasnilo i sa uvođenjem prenosivosti brojeva u mobilnoj telefoniji i dodao da je sam Ratel spreman za ovaj proces, pošto je ažurirao centralnu bazu podataka.

U Telekomu kažu da preduzimaju sve neophodne mere kako bi korisnicima omogućili prenošenje brojeva, ali da su se „u toku tog procesa pojavili objektivni problemi“, zbog kojih nisu mogli da taj posao završe u predviđenom roku.

„Svesni objektivnih problema u ostvarivanju unapred zadatog roka, blagovremeno smo obavestili Ratel kao nadležno telo“, kažu u Telekomu, a prenosi Beta, dodajući da su se uvek zalagali za potpunu liberalizaciju tržišta i da pozdravljaju pojavu konkurenata u fiksnoj telefoniji poput SBB-a i Oriona, koji još od ranije nudi fiksne telefonske linije.

„Smatramo da će dobra konkurencija doprineti tržišnom određivanju cena usluga, ali i dodatnoj diversifikaciji naših ponuda u fiksnoj telefoniji“, kažu u Telekomu.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari