Fabrika Zastava Kamioni isporučila je juče jedno od četiri vozila koliko bi trebalo da proizvede po narudžbini beogradskog preduzeća Vodovod i kanalizacija, a reč je o furgonskom tišu namenjenom za prevoz ljudi i robe, izrađene prema specijalnim zahtevima kupca.
To je ujedno i prvo od svega 17 ugovorenih vozila u ovoj godini.
U završnoj fazi je proizvodnja još dva vozila koja će uskoro biti isporučena “Vojvodinašumama“, a nedavno je potpisan i ugovor o isporuci jedanaest vozila javno komunalnom preduzeću „Zelenilo Beograd“. Vrednost do sada, za 2014, ugovorene isporuke iznosi oko 56 miliona dinara, što će samo donekle ublažiti finansijsku situaciju u toj fabrici. Da bi fabrika stala ponovo na noge, neophodna je daleko veća proizvodnja, a podsetimo da je ona 80-ih prošloga veka proizvodila i kupcima isporučivala blizu 10.000 vozila godišnje. To je bilo u periodu kada su Kamioni sa italijanskim IVEKOM formirali zajedničko preduzeće, prvu kompaniju te vrste u Srbiji i bivšoj Jugoslaviji, u kojem je odnos kapitala bio 51:49 u korist domaće strane, ali su Italijani ipak vodili glavnu reč, s obzirom da su se u Kragujevcu proizvodila njihova vozila.
IVEKO se iz Kragujevca povukao u proleće 1992, neposredno nakon uvođenja sankcija, posle čega je usledilo vrtoglavo propadanje cele Zastave pa i fabrike kamiona. Kamioni sada, kao preduzeće u restrukturiranju, jedini izlaz vide u načelno dogovorenoj saradnji sa kineskom kompanijom JAK. U Zastavi za naš list kažu da još uvek čekaju saglasnost države za potpisivanje ugovora sa JAK-om kojim će, između ostalog, biti previđeno i formiranje zajedničkog preduzeća sa sedištem u Kragujevcu.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.