Delegacija kineske auto kompanije FAU posetila je juče proizvodne pogone Zastavinih fabrika automobila i kamiona. Reč je o prvoj zvaničnoj poseti predstavnika neke od svetskih kompanija otkad je pokrenut predtenderski postupak za privatizaciju dve Zastavine fabrike. U razgovoru sa predstavnicima Ministarstva ekonomije republičke Agencije za privatizaciju i poslovodstvom Grupe Zastava vozila kineska delegacija izrazila je spremnost za uspostavljanje saradnje ali i za učešće u predstojećoj privatizaciji.

Delegacija kineske auto kompanije FAU posetila je juče proizvodne pogone Zastavinih fabrika automobila i kamiona. Reč je o prvoj zvaničnoj poseti predstavnika neke od svetskih kompanija otkad je pokrenut predtenderski postupak za privatizaciju dve Zastavine fabrike. U razgovoru sa predstavnicima Ministarstva ekonomije republičke Agencije za privatizaciju i poslovodstvom Grupe Zastava vozila kineska delegacija izrazila je spremnost za uspostavljanje saradnje ali i za učešće u predstojećoj privatizaciji.
– Ovo je prvi korak ka uspostavljanju saradnje dveju kompanija ali i dobar početak, a svaki dobar početak predstavlja pola uspešnog posla – izjavio je Ksi Hjuang, pomoćnik generalnog direktora kompanije FAU.
Pomoćnik direktora Agencije za privatizaciju Vladimir Cvetković podsetio je da je kineska kompanija FAU jedan od ozbiljnih kandidata za privatizaciju Zastave. On je, međutim, najavio i da se do 31. marta, kada će biti okončan predtenderski postupak za Fabriku automobila, Zastavu posetiti i predstavnici još nekih evopskih automobilskih kompanija. Cvetković nije želeo da otkrije o kojim kompanijama je reč, ali se procenjuje da će Zastavu uskoro posetiti predstavnici Dženaral motorsa.
I generalni direktor Grupe Zastava vozila Zoran Radojević smatra da je kineska firma FAU jedan od potencijalnih poslovnih partnera Zastave.
Kineska kompanija FAU državno je preduzeće za proizvodnju putničkih, specijalnih i teretnih vozila (kamiona) i autobusa. U pogonima te kompanije lane je proizvedeno 1,4 miliona automobila, dok ove godine u toj firmi sa proizvodno-montažnih traka treba da siđe 1,8 miliona putničkih vozila. Ova kineska firma sarađuje i sa nekoliko svetskih auto kompanija, te se u njenim pogonima proizvode i modeli Folksvagena, Audija i Tojote. U Kompaniji FAU u toku je osvajanje proizvodnje automobila „hepi emisari“ koji se, prema pisanju italijanskog lista Korijere dela sera, testira u Italiji.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari