Ko je krivac za kvar lokomotive na železničkoj liniji Beograd-Bar: Ministar krivi železničare, oni svaljuju na njega 1Foto: Beta/Exit/Boško Bunuševac

Dok ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Tomislav Momirović najavljuje oštre sankcije protiv odgovornih za kvar na železničkoj liniji između Bara i Beograda, sindikalci tvrde da, u konkretnom slučaju, prvo treba ispitati odgovornost samog ministra.

Podsećanja radi, javnost je prekjuče uznemirila vest da su putnici voza koji je u nedelju uveče krenuo iz Beograda u Bar, a među kojima je bilo i roditelja sa malom decom, satima čekali na suncu u Brodarevu zbog kvara na lokomotivi. Kako je naš list pisao voz sa oko 500 putnika krenuo je iz Beograda za Bar u nedelju u 20 časova i 20 minuta.

Nakon nešto više od sat vremena vožnje u Valjevu je došlo do kvara na lokomotivi, pa su putnici čekali dva sata da iz Užica stigne nova lokomotiva. Potom se, isti voz, zaustavio juče ujutro oko sedam časova i 30 minuta u Brodarevu, zbog kvara i na toj lokomotivi.

Usledilo je novo čekanje na lokomotivu iz Užica u trajanju od skoro četiri i po sata, zbog čega su neki putnici izašli iz voza u pokušaju da se u senci kompozicije sakriju od vrućine.

To je razbesnelo ministra saobraćaja Momirovića, koji je izjavio da nema opravdanja za greške i da resor kome je na čelu mora da zaustavi nemar nadležnih i obezbedi normalno funkcionisanje voza na liniji Beograd – Bar.

– Zaustavili smo kamenovanje vozova, zaustavićemo i ovakav nemar. Pristup poslu mora da se promeni i ovakve stvari ne smeju da se ponavljaju – rekao je Momirović dodavši su uvedene po dve lokomotive za svaki voz na liniji Beograd – Bar.

Ministar Momirović je istakao da se planira potpisivanje ugovora sa crnogorskom železnicom da njene lokomotive mogu da priskoče u pomoć na teritoriji Srbiji a naše u slučaju potrebe da idu u Crnu Goru.

On je dodao i da će svim putnicima koji su se nalazili u vozu koji je dva puta stao zbog kvara lokomotive u ponedeljak biti vraćeno 50 odsto cene karte, obećavši da se nemile situacije više neće ponavljati.

S druge strane, Dragan Ranđelović, predsednik Sindikata železničara Srbije, kaže za Danas da se u konkretnoj situaciji ne radi o “ljudskom faktoru” već da je do kvara došlo zbog zastarelosti lokomotive.

– Slažem se da u svakom pa tako i u ovom slučaju treba utvrditi da li je bilo nepravilnosti i ako jeste to sankcionisati. To znači da treba poći od samog vrha i onog koji ima najveću odgovornost za funkcionisanje železnice a to je upravo resorni ministar. Stvar je u tome što struka više nema nikakav uticaj na funkcionisanje železnice već čitavim procesom rukovodi Ministarstvo i to na potpuno pogrešan način zbog čega i dolazi do problema – objašnjava naš sagovornik.

Prema njegovim rečima, srpskoj železnici ne ide u prilog da ima brze vozove na određenim linijama a sa druge strane da se dešavaju kvarovi poput ovog do koga je došlo na relaciji od Beograda do Bara.

– Međutim, to ne znači da odgovornost za peh treba svaliti na železničare. Mašinovođe i drugo železničko osoblje ne može biti i nije krivo zbog kvara. Te kolege su uradile sve što je do njih, ne može se govoriti o eventualnom propustu sa te strane, a razlog za kvar treba isključivo tražiti u “zamoru materijala”, to jest dotrajalosti lokomotive u vlasništvu preduzeća Srbija voz. Na toj liniji naime, saobraća jedan broj starih lokomotiva što povećava mogućnost nastanka kvara. Nekada je, pre nego što je železnica podeljena na više preduzeća, bilo moguće da se lokomotiva koja se pokvari veoma brzo zameni nekom koja prevozi teretne kompozicije a dostupna je u blizini. Međutim, to je posle podele Železnice Srbije na više celina, sada imovina drugog preduzeća koju Srbija voz ne sme da uzme za svoje potrebe. Dok je Železnica Srbije funkcionisala kao jedno preduzeće ovako nešto nije moglo da se desi. U slučaju kvara na lokomotivi njena zamena bi stigla daleko brže nego što je to bilo sada – kaže Ranđelović.

Prema njegovim rečima, umesto nametanja neadekvatnih rešenja železničarima, ministarstvo bi trebalo da se bavi stvaranjem ambijenta za uspešno poslovanje a jedan od neizostavnih segmenata u tom procesu je i nabavka novih lokomotiva koje bi saobraćale na relaciji između Beograda i Bara. To bi u značajnoj meri smanjilo mogućnost kvarova i kašnjenja železničkih kompozicija, zaključuje Ranđelović.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari