U 2023. godini Infrastruktura železnice Srbije je izvela radove u vrednosti 1,5 milijardi evra, a u narednih pet, šest godina će na granju pruga potrošiti još pet, šest milijardi evra, rekao je pre mesec i kusur dana, v.d. generalnog direktora Infrastrukture železnice Nebojša Šurlan.
Ali nije ga ovaj posao učinio poznatim ni približno koliko pre nekoliko dana njegov objavljeni telefonski razgovor sa ministrom finansija Sinišom Malim iz 2019. godine.
Kako je nedeljnik Radar objavio Šurlan, tadašnji direktor Građevinske direkcije Srbije i ministar Mali razmatrali su kako „pomoći“ FK Crvena Zvezda, ali i njenim navijačima, gradnjom potpornog zida na zapadnoj strani stadiona Rajko Mitić.
Iz tog razgovora može se naslutiti način funkcionisanja državne administracije i državnih institucija.
Prema pisanju Radara, Šurlan je dobio nalog da pomogne Zvezdi sa radovima vrednim oko 100.000 evra, misteriozni „glavni šef“ je obećao neku pomoć za klubove, a „priča“ ministra Malog je „generalna i velika“.
Takođe smo saznali iz ovoga i da ove paralelno državne akcije izazivaju nelagodu kod službenika.
Tako je u razgovoru, glavni cilj Šurlana bio da dobije direktno uputstvo da pomogne, da ne bude da on „nešto na svoju ruku“.
A o tome svedoči i sama činjenica da je razgovor snimljen, kako spekuliše Radar, od strane samog Šurlana.
Objavljeni razgovor je obavljen u martu 2019, a Šurlan je sredinom 2020. godine prebačen na mesto vršioca dužnosti generalnog direktora Infrastruktura železnica.
Na ovom mestu upravlja investicijama u železničku infrastrutkuru, pre svega na izgradnji pruge Beograd-Subotica, ali i pruge Beograd-Bar. Takođe se planira i obnova pruge Beograd-Niš.
Ukupna vrednost ovih projekata kreće se i do sedam milijardi evra.
Šurlan je na javnu scenu stupio kao nestranačka ličnost u oktobru 2012. godine za vreme prve vlade Ivice Dačića, nakon pobede SNS-a na izborima te godine.
U sklopu tranzicije vlasti, promenjeni su brojni direktori javnih preduzeća i državnih institucija, pa je tako Šurlan došao na mesto direktora Građevinske direkcije Srbije.
Sa tog mesta upravljao je završetkom izgradnje naselja Stepa Stepanović, zatim gradnjom državnih stanova u dr Ivana Ribara na Novom Beogradu, projektom Zemunske kapije itd.
U državnu upravu ušao je iz privatnog sektora. Od 2004. do 2012. godine bio je zaposlen u britanskoj građevinskoj kompaniji Mejs (Mace).
Radio je na projektima ove kompanije u Srbiji i Crnoj Gori. Prvi projekat je bio nadogradnja i rekonstrukcije Duvanske industrije Niš nakon preuzimanja od strane Filipa Morisa.
Nakon toga je prešao na projekte izgradnje Delta sitija i Belvila, da bi 2008. otišao u Crnu Goru na luksuzni projekat Porto Montenegro.
Pre angažmana u Mejsu, Šurlan koji je mašinski inženjer, radio je u firmi PMC inženjering koja se nalazila u sastavu Jugoimport SDPR-a.
Rođen je 1972. u Beogradu gde je završio osnovnu školu. Srednju školu je završio u Bagdadu, a diplomirao na Mašinskom fakultetu Univerziteta u Beogradu.
Doktorirao je 2105. godine na Fakultetu za graditelјski menadžment Univerziteta Union-Nikola Tesla.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.