Koje linije javnog prevoza se privatizuju i koliko će to koštati Grad Beograd? 1foto (BETAPHOTO/MILAN TIMOTIĆ/DS)

Grad Beograd planira da privatnom partneru poveri obavljanje autobuskog prevoza na više od 30 linija na teritoriji Palilule (Potez 100) i Zemuna (Potez 700), kao i delu linija sa pretežnom dužinom trase na navedenim opštinama, uključujući i gradsku oštinu Novi Beograd.

Kako se vidi iz nacrta, projekcije je da bi visina godišnje nakande privatnom partneru po ugovoru iznosila oko 5,44 milijarde dinara (bez PDV-a).

To se vidi uz Nacrta Odluke o usvajanju predloga projekta javno-privatnog partnerstva u obavljanju komunalne delatnosti javnog gradskog prevoza putnika na delu radijalnih-poteznih linija na teritoriji gradske opštine Palilula (potez 100) i gradske opštine Zemun (potez 700) i delu linija sa pretežnom dužinom trase na navedenim opštinama, uključujući i gradsku opštinu Novi Beograd. Nacrt odluke objavio je na svom Tviter nalogu poslanik stranke Zeleno-levi front Dobrica Veselinović.

U delu Nacrta ove odluke pod nazivom „Finansijski efekti predloženog projekta na budžet Grada Beograda“, objašnjava se da bi budući prilivi privatnog partnera predstavljali nadoknadu troškova po pređenom kilometru i isplaćivali bi se na isti način kao i po sadašnjem modelu – odnosno po utvrđenoj ceni prevoza po pređenom kilometru, a koja se usklađuje sa vremenom provedenim u radu i to pojedinačno po svakom tipu vozila i broju pređenih kilometara po tipu vozila (minibus, solo autobus, zglobni autobus)…

Rok na koji treba da se zaključi ugovor o javno-privatnom partnerstvu je 10 godina, a vrsta postupka nabavke i konačni kriterijumi za izbor privatnog partnera biće utvrđeni prilikom sačinjavanja konkursne dokumentacije za izbor privatnog partnera.

Inače, linije gradskog prevoza u Beogradu biće reorganizovane po grupama – na linije centralne gradske zone i linije koje gravitiraju ka perifernim naseljima.

Glavni razlog za pokretanje projekta javno – privatnog partnerstva je to što su trenutno vozila na potezu 100 i 700 zastarela, prosečna starost u ovom momentu iznosi 8,37 godina za solo, 17,86 godina za zglobna vozila, a 11,5 godina za minibuseve, dok je pređena godišnja kilometraža za solo vozila 862.000 kilometara, za zglobne autobuse 1.839.000 kilometara, a minibuseve 1.184.000 kilometara, odnosno stanje vozila je nezadovoljavajuće.

Među razlozima za poveranjanje posla privatnom partneru, ističe se i da se ukupni rashodi za javni autobuski prevoz pokrivaju iz budžeta grada, a da nije omogućen adekvatan kvalitet usluge zbog čega su prihodi od naplate karata nedovoljni da namire sve troškove za prevoz, odnosno potrebno je unaprediti kvalitet prevoza kako bi se građani opredelili za njegovo korišćenje.

Koje linije se privatizuju?

Predmet predloženog projekta javno-privatnog partnerstva je poveravanje obavljanja komunalne delatnosti javnog autobuskog prevoza putnika na delu radijalnih-poteznih linija na teritoriji Palilule (Potez 100) i Zemuna (Potez 700) i delu linija sa pretežnom dužinom trase na navedenim opštinama, uključujući i gradsku opštinu Novi Beograd.

Postupak poveravanja se odnosi na linije: 45 Blok 44 – Zemun (Novi Grad), 72 Zeleni venac – Aerodorom Nikola Tesla, 81 Novi Beograd (Paviljoni) – Ugrinovački put – Altina 1, 81L Novi Beograd (Paviljoni) – Paviljoni – Dobanovački put – Altina 1, 613 Novi Beograd (Paviljoni) – Radiofar, 96 Železnička stanica Pančevački most – Borča, 101 Omladinski stadion – Padinska skela, 102 Padinska skela – Vrbovski (Široka greda), 102a Vrbovski-Padinska skela, 102b Padinska skela-Široka greda-Padinska skela, 104 Omladinski stadion – Crvenka, 105 Omladinski stadion – Ovča/železnička stanica, 105L Zemun (Bačka) – Ovča/železnička stanica, 106 Omladisnki stadion – PKB Kovilovo – Jabučki rit, 107 Padinska skela – Dunavac, 107a Padinska skela – Besni fok – Dunavac, 108 Omladinski stadion – Reva (Duboka bara), 109 Padinska skela – Stajalište „Put za Dunavac“, 110 Padinska skela – Obala Tamiša.

Pored toga, privatnom partneru se poveravaju i linije: 111 Omladinski stadion- SC Kociloco, 202 Omladinski stadion – Veliko selo, 73 Novi Beograd/Blok 45 – Batajnica/železnička stanica, 612 Novi Beograd/Paviljoni/-Kvantaška pijaca-Galenika, 700 Batajnica/Železnička stanica – Batajnica – Batajnica/Železnička stanica, 702 Batajnica/Železnička stanica – Busije (crkva), 703 Zemun/Kej oslobođenja – 13. Maj, 706E Zemun/Kej oslobođenja – Aerodorom Batajnica, 707 Zeleni venac – Mala pruga – Zemun polje, 708 Novi Beograd (Blok 70A) – Zemun polje, 709 Zemun (Novi grad) – Zemun polje, 711 Novi Beograd (Paviljoni) – Ugrinovci (izlaz), 102P Padinska skela – Preliv, 103 Zemun (Bačka) – Padinska skela i 112 Zemun (Bačka) – Reva (Duboka bara).

 

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari