Nasnažnija robna marka na tržištu bivše SFR Jugoslavije zauzima „koka-kola“, a među „domaćim“ robnim markama sam vrh plasirale su se pašteta „argeta“ (treće mesto) i „paloma“ maramice (četvrta pozicija), pokazalo je istraživanje kompanije za istraživanje tržišta Valikon.

U prvih 10. su i „vegeta“, „cedevita“ i „smoki“, a od 10. do 25. mesta plasman su izborili „kokta“, „plazma“, „paloma toaletni papir“, „negro bombone“, „domaćica“, „kiki“, „dorina“, „jafa“, „medeno srce“ i „fruktal“ sokovi. Na rang listi prvih 25 robnih marki mogu se naći čak 15 robnih marki koje dolaze iz ovog regiona, dok ostalih deset robnih marki na listi predstavljaju globalno snažne multinacionalne kompanije, sa dugogodišnjom tradicijom. Primetno je da je reč o robnim markama koje su prisutne u svim državama bivše SFRJ pa se na rang listi ne nalaze snažne lokalne robne marke iz onih kategorija robe široke potrošnje za koje važi da u njima dominiraju lokalne robne marke (recimo pivo ili kafa). „Nešto veću mogućnost za uvrštavanje na rang listu imaju, zbog veličine tržišta, srpske robne marke (npr. „negro“ bonbone). Takođe, na rand listi ćemo uzalud tražiti i neke najnovije robne marke jer su sve robne marke iz najpoznatijih 25 na tržištu pristune već duže vreme“, navode u Valikonu.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari