Sunčano i toplo, mirno bez vetra – tako glasi prognoza vremena do kraja sedmice. Da li to znači da neće biti kašnjenja letova na beogradskom aerodromu?
U ovu letnju sezonu „Nikola Tesla“ ušao je nespremno, te je još početkom juna krenula oluja „nesrećnih okolnosti“ i nesrećnih građana, takođe.
Manjak zaposlenih na poslovima utovara prtljaga. Nedovoljno obučeni agenti na šalterima. Malo vozila za vuču aviona po aerodromskoj platformi. Kvar rendgena. Zabrane točenja goriva zbog nepovoljnih vremenskih uslova – obrazloženja su koja putnici imaju u last minute ponudi.
Dok tenzija iz dana u dan raste, odgovornost za ovakvo stanje igra ping-pong po vrzinom kolu, u kom se svi trude da se baš za njih ne prilepi.
Er Srbija je u više navrata saopštila da do kašnjenja letova dolazi zbog blokade na zemaljskim službama. Zemaljske službe kazale su da se to dešava zbog niskih plata i manjka radnika. Ministar Goran Vesić da je sve krivica Vansija. Vansi da je blokada neminovna posledica manjka radne snage na tržištu.
S obzirom da se niko nije našao za shodno da je prihvati, nakon više od mesec dana izrodila se ideja da se deo krivice isporuči tamo odakle je primalac neće vratiti – na višu silu. Tako se „Nikoli Tesli“ energija munjevito preobrazila iz pokretača u blokatora.
Direktorat civilnog vazduhoplovstva propisao je da pod nepovoljnim vremenskim uslovima gorivo ne može biti utakano u avione. Ako avion nema goriva, ne može ni poleteti. Ako avion ne poleti, građani ne mogu otputovati. Ako za to okrive munje i gromove – ljudi se nemaju kome žaliti.
Saopštenje o zabrani točenja goriva izdato je u više navrata. U petak 7. jula vremenski uslovi zaista su bili promenljivi. Ipak, poslednje obaveštenje poslato u junu putovalo je kroz veoma sunčan dan.
Sada se postavlja pitanje – koja je naredna stanica na koju će ping-pong skočiti po ovoj vrućini? Možda građani – jer „neće“ da se specijalizuju za rad na aerodromu.
Do sledećeg objašnjenja, da im let ne kasni, putnicima ostaje da se mole bogu.
Stavovi autora u rubrici Dijalog ne odražavaju nužno uređivačku politiku Danasa.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.