Koliko zarađuju frilenseri u Srbiji, a koliko u svetu 1Foto: EPA/ DAVID CHANG

Najnoviji globalni izveštaj o frilensing poslovanju pokazuje da ta grana poslovanja i dalje beleži permanentan rast, kako u samoj potražnji, tako i u prosečnoj ceni radnog sata, navodi se današnjem saopštenju kompanije za digitalna plaćanja Pajonir (Payoneer).

Istraživanje je obuhvatlilo više od 2.000 frilensera iz 122 zemlje, a kada je reč o Srbiji, podaci se generalno podudaraju sa ostatkom sveta, uz neka manja odstupanja.

Situacija s vodećim tehničkim uslugama koje nude frilenseri u regionu, kao što su veb i grafički dizajn, programiranje, multimedijalna produkcija i IT usluge, u velikoj meri podudarna sa stanjem u Srbiji, gde je 41,2 odsto ispitanika navelo veb i grafički dizajn kao primarno polje rada.

Pozitivno je i to da je veći deo regiona Jugoistočne Evrope u prethodnom periodu zabeležio rast cene sata, 37 odsto ispitanika, u poređenju sa delom regiona koji je zabeležio pad cene sata 10 odsto ispitanika.

Globalno istraživanje je pokazalo da žene frilenseri zarađuju u proseku 22 dolara po satu, dok muškarci zarađuju 24 dolara po satu, što predstavlja blago poboljšanje u odnosu na prošlu godinu.

U Srbiji je prosečna cena radnog sata za muškarce frilensere 20,88 dolara, što je približno proseku u ostalim regionima, ali zato žene i dalje znatno zaostaju na ovom polju, pa je njihova zarada po satu 18 dolara, što je niže i od žena frilensera u ostalim regionima, gde je 22 dolara.

Pored ovoga, žene imaju i osam odsto manje šanse da povećaju svoju zaradu, u odnosu na muškarce čije zarade rastu brže tokom vremena od onih kod ženskih frilensera.

Istraživanje pokazuje da 59 odsto ispitanika u Srbiji radi isključivo kao frilenser ili ima svoj biznis, dok 41 osto njih radi i u kompaniji.

U Srbiji 29 odsto ispitanika radi više od 30 sati nedeljno, što je jasan pokazatelj da su frilenseri veoma zadovoljni ravnotežom između poslovnog i privatnog života i da uspevaju da zarade dovoljno novca bez obzira što rade manje od zaposlenih.

Kada je reč o glavnim izvorima za pronalaženje novog posla, velika većina ispitanika oslanja se na onlajn tržišta kao vodeći izvor za pronalaženje angažmana.

Primarna društvena mreža koju koriste frilenseri u Jugoistočnoj Evropi jeste Linkedin – 33 odsto, zatim Instagram 24 odsto, dok je Fejsbuk na trećem mestu sa 15 odsto

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari