Korporativni biznis će sve više zavisiti od društvenog angažmana kompanija, kao i od komunikacije sa potrošačima, opšti je zaključak na četvrtoj konferenciji „PRilika“, koja je prošle sedmice okupila PR profesionalce na Novosadskom sajmu u organizaciji Društva Srbije za odnose sa javnošću.
– U 2013. godini 75 odsto biznisa koristiće alate društvenih medija, a danas oko 63 odsto kupaca vodi računa o vrednostima kompanije. Budućnost biznisa leži u održivosti, društvenom angažmanu i uopšte u društveno odgovornom poslovanju, jer će brendovi u mnogo većoj meri biti vrednovani po toj osnovi – rekao je Paskal Bekler, jedan od vodećih svestkih stručnjaka na području strateškog komuniciranja.
Tradicionalni PR bio je jednosmeran, od kompanije prema ljudima. A sada je to kontinuirani obostrani proces, gde su reakcije potrošača javne i interaktivne.
– Čak četiri petine komentara o brendovima na društvenoj mreži Twitter je negativno – rekao je Ilija Vučević, menadžer odnosa sa kupcima agencije Kliping iz Beograda. Razlog je, kako kaže, u emotivnosti u kojoj komuniciramo. Kada smo zadovoljni, obično držimo unutar sebe. Nezadovoljstvo međutim želimo da izrazimo. Društveni mediji su zbog demokratičnosti i dostupnosti idealan kanal da izrazimo nezadovoljstvo. Upravo zbog toga, prema njegovim rečima, kompanije uz pomoć savremene tehnologije veb monitoringa moraju više nego ikada da brinu o brendu i ugledu.
Prema podacima PR futuriste Gerda Leonarda, najnovija vest preko Twittera u javnost stiže za 23 sekunde, preko televizije za 45 minuta, a putem štampanog dnevnog lista i do 24 sata.
– Otuda veliki broj informacija, ali i dezinformacija. Prvo se objavljuje vest preuzeta sa interneta, a onda se ispituje njena istinitost. Dok je ranije bilo suprotno – dodao je Vučević.
Na konferenciji su učestvovali priznati stručnjaci iz Austrije, Švedske, Francuske, Slovenije, ali i PR menadžeri uglednih domaćih kompanija.Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.