„Kompletnija proizvodnja automobila u jednoj fabrici dosad nije izmišljena“

Tragom informacije o prošlogodišnjem poslovanju kompanije Fijat Krajsler automobili  Srbija

Ostavite komentar


  1. Za sklapanje, to je tačno, ali me interesuje koliko naših stručnjaka je radilo na razvoju tog istog vozila koje se sklapa i Kg.? Nijedan. Reno je u Rumuniji otvorio projektni biro, laboratoriju, test stazu, a šta je ovde urađeno , sem linija za pravljenje? Ništa, tako da ne napadate profesora tek tako. Mimo toga fabrika beleži gubitak i pored subvencija, malo firmi država dotira, pa treba još. Da li vi to zovete uspešnim poslovanjem?

    1. Bruno, pa i na razvoju Jugića su radili strani stručnjaci – dizajin karoserije su uradili Italijani, motori su rađeni po italijanskim licencama, motori Floride, kasnije i nekih drugih modela su zahvaljujući prof. dr.dr. Dušanu Grudenu, jednom od direktora Razvoja- rekonstruisani ugradnjom Boš sistema za ubrizgavanje goriva u cilinde u Razvojnom centru Poršea u Vajzahu kod Štutgarta itd.Ne bih mogao tačno da opišem šta je u Jugićima i Floridi bilo tipočno ondašnje jugoslovensko! Nikada neću da zaboravim moju posetu firmi Antikor u Krnjači kod Beograda početkom sedamdesetih godina prošlog veka. Moji prijatelji tehnolozi su džabolebarili u kancelarijama a na moje pitanje šta rade po ceo dan rekli su mi -citat- „Razvijamo gotov nemački projekat za jedno postrojenje“. -Pa postrojenje su Nemci već montirali i ono radi punom parom -rekao sam začuđeno. Ekspresno je stigao odgovor -„nema veze, mi ga samo kobajagi razvijamo i dalje, šta bi inače mi radili kada nam Nemac „sažvaće“ sve i plan i projekat i izgradnju i montažu i puštanje u pogon“ Takvog „razvoja“ je, osim u vojnoj industriji gde se ozbiljno radilo, bilo, nažalost, u mnogim srpskim fabrikama pa možda i u Zastavi.

  2. Nazovite ovu fabriku kako hocete ali jedno je istina,sa svim svojim manama i manjkavostima ona je sistem u ovoj drzavi koja proizvodi konkretan proizvod,i to ne bilo koji nego automobil koji se smatra vrhuncem proizvodnje.Sigurno je bolja od ovih sto motaju kablove,najnizi oblik industrije koje svi izbacuju iz svojih zemalja zbog posledica koje ostavljaju na radnike!

  3. Као неко ко је радио као инжењер у Застави која је запошљавала преко сто хиљада људи у ланцу производње не видим никакав „напредак“ у чињеници да сада пола године и мање ради пар хиљада радника, инжењери Фијату изгледа и не требају, пртеко 90% делова се увози а фабрика више узима из буџета него што даје плате запосленима.
    Тако и баба Смиљана може да води привреду. Уништавање Заставе и довођење Италијана за политичку рекламу и колонијалну производњу био је и остао чист криминал за који неко једног дана мора да одговара.

    1. Bobo, tačno ste ocenili „proizvodnju“ u Fiatu- Kragujevac. Znači onaj piroćanski (stari) vic bazira na istini. Na pitanje šta je u automobilu Fiat 500L srpsko, Piroćanac je odgovorio kao iz topa -VAZDUH U GUMAMA! I za taj „vazduh u gumama“ Srbija je platila Fiatu silne milijarde. Nikakvo čudo kada se zna ko nam vodi privredu i celu državu. Onaj u svoje nadljudske sposobnosti uveren „vožd“ , uz njega nedoučeni, nesposobni i što je još gore na pozicije koje donose vlast i novac veoma lakomi ljudi. Naravno i žene!

Ostavite komentar


Ekonomija

Naslovna strana

Naslovna strana za 27. septembar 2024.
Galerija

Pretplati se i postani deo Kluba čitalaca Danasa

Klub čitalaca Danasa je zajednica pretplatnika na dnevni list Danas kojima je, pored ekskluzivnog pristupa novinama u PDF formatu veče pre nego što se štampano izdanje nađe na trafikama, dostupna i celokupna arhiva lista onlajn. Članska kartica obezbeđuje i preko 50 popusta naših partnera, kao i pozivnice za naše događaje i akcije.

Zoran Kesić, TV voditelj

Danas čitam zbog toga što imam šta da pročitam i zato što mi ne vređa inteligenciju.