Кontakt centar inspekcija Srbije, koji je počeo da radi u martu 2020. godine u cilju suzbijanja sive ekonomije, unapređenja poslovnog okruženja i nastavka reforme inspekcijskog nadzora, primio je više od 50.000 predstavki građana i privrednih subjekata, saopštilo je danas Ministarstvo državne uprave i lokalne samouprave.
Od ukupnog broja primljenih predstavki 32 odsto je upućeno poreskoj, a 10 odsto tržišnoj inspekciji.
Najveći broj korisnika Kontakt centra prijavu problema inspekcijskim organima poslao je putem imejla ili popunjavanjem veb forme na adresi https://inspektor.gov.rs/submission, dok je 33 odsto zahteva upućeno telefonom na broj Кontakt centra 011-635-03-22.
Putem glasovnih poruka primljeno je 21 odsto predstavki, dok je tri odsto prijava problema stiglo preko četbota IVA koji je dostupan na sajtu Кoordinacione komisije za inspekcijski nadzor inspektor.gov.rs.
Osnivanje Kontakt centra imalo je za cilj formiranje jedinstvenog mesta gde će građani i privredni subjekti moći da prijavljuju sivu ekonomiju, neregistrovane subjekte i nelojalnu konkurenciju, kao i nepravilnosti u radu inspektora i pritužbe na njihov rad, navodi se u saopštenju.
Dodaje se da Kontakt centar pruža veliku podršku republičkim inspekcijama jer u većini tih inspekcija ne postoje kontakt centri za podnošenje predstavki, kao i inspekcijama jedinica lokalnih samouprava i autonomnih pokrajina prosleđivanjem znatnog broja pristiglih predstavki koje su iz njihove nadležnosti.
Кontakt centar republičkih inspekcija deo je reforme javne uprave čiji je cilj povećanje kvaliteta usluga koje država nudi korisnicima, a uspostavila ga je Кoordinaciona komisija za inspekcijski nadzor Vlade Srbije.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.