Stručnjaci 20 italijanskih kompanija koje proizvode delove i komponente za Fijatove modele automobila i predstavnici šezdesetak Zastavinih koperanata započeli su juče, u Kragujevcu, razgovore o zajedničkom učešću u proizvodnji Fijatovih vozila u Zastavi. U pregovorima su učestvovali i predstavnici Ministarstva ekonomije, Agencije za privatizaciju, Agencije za strana ulaganja i promociju investicija i izvoza i čelnici gradske uprave.

Stručnjaci 20 italijanskih kompanija koje proizvode delove i komponente za Fijatove modele automobila i predstavnici šezdesetak Zastavinih koperanata započeli su juče, u Kragujevcu, razgovore o zajedničkom učešću u proizvodnji Fijatovih vozila u Zastavi. U pregovorima su učestvovali i predstavnici Ministarstva ekonomije, Agencije za privatizaciju, Agencije za strana ulaganja i promociju investicija i izvoza i čelnici gradske uprave. Državni sekretar u Ministarstvu ekonomije Verica Kalanović ocenila je da susret Fijatovih i Zastavinih kooperanata predstavlja prvi korak u uključivanju domaćih proizvođača u sistem Fijatovih dobavljača.“Država je spremna da podsticajnim sredstvima motiviše firme iz inostranstva da ulažu u razvoj domaće industrije auto – delova“, rekla je ona i dodala da u Kragujevcu, ali i u drugim gradovima u Srbiji postoje uređene industrijske zone u kojima je moguća brza izgradnja novih proizvodnih pogona.

Fijatovi dobavljači dobili rok od mesec dana

Kragujevac – Rukovodioci Fijatove nabavke za inostranstvo dali su italijanskim dobavljačima rok od mesec dana da definišu sopstvene poslovno-proizvodne programe i planove u vezi sa Fijatovim projektom u Zastavi. U suprotnom, Fijat će potražiti alternativno rešenj. Jedan od učesniak jučerašnjih razgovora između Fijatović i Zastavinih kooperanata izjavio je za Danas da se to odnosi i na domaće proizvođače auto-delova i momponenti koji planiraju da se uključe u Fijatov poslovni aranžman u Zastavi. „Namere Fijata u Zastavi ozbiljne su, i svi koji planiraju da se uključe u taj projekat moraće ozbiljno da se pripreme za to – kaže naš sagovornik.

Prema oceni Aleksandra Ljubića, direktora Centra za restrukturiranje Agencije za privatizaciju dolazak Fijatovih kooperanata u Srbiju predstavlja veliku šansu za razvoj domaće proizvodnje auto-delova i komponenti. Razvojem domaće industrije auto-delova, smatra on, stvoriće se snažna kooperantska mreža koja će smanjiti troškove Fijatove proizvodnje u Kragujevcu, ali i drugih inostranih kompanija koje nameravaju da dođu u Srbiju.
Generalni direktor Grupe Zastava vozila Zoran Radojeviuć rekao je da će Fijatovim proizvođačima delova i komponenti biti predloženi različiti oblici saradnje sa Zastavinim kooperantima, počev od privatizacije neprivatizovanih preduzeća, preko otkupa licenci i osnivanja zajedničkih firmi, do ponude da Italijani kod nas otvaraju svoje proizvodne pogone. Zoran Bogdanović, direktor novoformirane firme za prosixvodnju i plasman domaćeg „punta“ Zastave auto, istakao je da proces uspostavljanja saradnje Fijatovih i Zastavinih kooperanara neće biti jednostavan, pošto Fijat od proizvođača delova za ugradnju u svoje modele zahteva poštovanje standarda koji važe u svetskoj automobilskoj industriji.
U Kragujevac je juče stigla i prva grupa Fijatovih dobavljača iz Italije, a uskoro će, kako je najavljeno, doći i grupa italijanskih industrijalaca. U jučerašjim razgovorima o formiranju domaće prateće industrije buduće Fijatove kompanije u Kragujevcu, između ostalih, učestvovali su i predstavnici Ju Es Stila, Poliestera, Livnice iz Topole. Zastave-Elektro iz Rače i drugih Zastavinih kooperanata. Imena italijanskih firmi, čiji su predstavnici juče stigli u Kragujevac, na zahtev Italijana, nisu saopštena.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari