Odbornici Skupštine opštine Šabac doneli su odluku da bivšu Slobodnu zonu pripoje novoformiranom javnom preduzeću Luka i transport. Tu odluku treba da potvrde i republički organi kako bi se Slobodna zona izuzela od privatizacije. Slobodna zona Šabac raspolaže sa oko 50 hektara zemljišta pored Save.
Odbornici Skupštine opštine Šabac doneli su odluku da bivšu Slobodnu zonu pripoje novoformiranom javnom preduzeću Luka i transport. Tu odluku treba da potvrde i republički organi kako bi se Slobodna zona izuzela od privatizacije. Slobodna zona Šabac raspolaže sa oko 50 hektara zemljišta pored Save. U njenom posedu je i oko 20 hiljada kvadratnih metara zatvorenog i deset hiljada kvadratnih metara otvorenog skladišnog prostora, a na raspolaganju su i tri železnička koloseka. Za vreme sankcija započeto i uređenje akvatorije za izgradnju luke i mada su radovi prekinuti, nije se odustalo od namere da Šabac dobije veliku luku, kao što je to bilo u vremenu pre Prvog svetskog rata. U protekle dve godine pripremljeni su projekti za izgradnju međunarodne luke, a sudeći prema obećanju ministra za kapitalne investicije Velimira Ilića već ove godine treba započeti čišćenje plovnog puta rekom Savom.
Za korišćenje kapaciteta ove luke vlada veliko interesovanje, naročito kada je reč o kabastom teretu. Samo fabrika Belih limova u Šapcu proizvodi 120 hiljada tona te robe, Mineralna đubriva oko 150 hiljada tona, a tu su i fabrike Republike Srpske. Transport vodenim putem je dvadesetak puta jeftiniji od drumskog, i kako ističe Nikola Bjelan direktor Slobodne zone, Šabac treba da postane veliki robno-transportni centar, sa komplementarnom primenom raznih vrsta saobraćaja. Velike nade polažu se i u novu industrijsku zonu, gde je opština pripremila 500 hektara za strane investitore. Zbog toga je formirano javno preduzeće koje će se baviti isključivo pitanjem transporta.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.