Iako su se ovih dana mogle čuti spekulacije da korisnici mobilnog operatora Telenora, nezadovoljni što je ta kompanija povećala cene usluga, neće moći da zadrže svoj broj i otkupe telefon i prenesu ga u drugu mrežu, u Telenoru su za Danas potvrdili da će oni to ipak moći da učine.
– Ukoliko nije saglasan sa promenom cena korisnik ima pravo da zadrži broj, prenese ga u pripejd ili u drugu mrežu, kao i da otkupi telefon, uz prethodno ispunjenje obaveza prema Telenoru – kažu u toj kompaniji za naš list.
U Telenoru dodaju da žele da posvete pažnju svakom korisniku te ih upućuju na prodavnice tog operatora jer su “različita pravila za različite situacije”.
– Ako ne prihvata promenu cena usluga korisnik može da raskine pretplatnički ugovor bez obaveze plaćanja troškova u vezi sa raskidom, u skladu sa Zakona o elektronskim komunikacijama, članom 107. To može da uradi 30 dana od datuma kada je zvanična informacija postavljena na Telenorovoj internet stranici, odnosno zaključno sa 9. decembrom – navode u Telenoru i dodaju da raskidom ugovorne obaveze korisnik neće biti oštećen jer su prava korisnika apsolutno zagarantovana u ovom procesu.
– Pozivamo sve korisnike da dođu u naše prodavnice kako bi dobili precizne informacije o povećanju u konkretnom paketu, sagledali sve raspoložive mogućnosti, uključujući i one koje se odnose na uređaje, i, na osnovu toga, doneli odluku – kažu u Telenoru.
U Regulatornoj agenciji za elektronske komunikacije i poštanske usluge (RATEL) Danasu je rečeno da je već pomenutim članom 107. Zakona o elektronskim komunikacijama propisana obaveza operatora elektronskih komunikacija da pretplatnika, najmanje mesec dana unapred, obavesti o nameri jednostrane izmene uslova ugovora, kao i o pravu pretplatnika na raskid ugovora pre isteka perioda na koji je zaključen.
– Zakonom je dalje propisano da pretplatnik ima pravo da po prijemu obaveštenja operatora o jednostranoj izmeni uslova ugovora, na primer cena, raskine ugovor bez obaveze plaćanja troškova u vezi sa raskidom, ako se najavljenim jednostranim izmenama bitno menjaju uslovi pod kojima je ugovor zaključen na način koji nije u korist pretplatnika, a naročito u pogledu specifikacije usluga, sadržaja paketa i uslova za korišćenje usluga pod ponuđenim promotivnim pogodnostima – kažu u RATEL-u.
Dakle, dodaju u RATEL-u, obaveštenje u smislu člana 107. Zakona mora biti blagovremeno i mora sadržati poruku pretplatniku o pravu na raskid ugovora bez obaveze plaćanja troškova u vezi sa raskidom.
– Shodno članu 79. Zakona o elektronskim komunikacijama, operator javno dostupnih telefonskih usluga, operator davalac broja, dužan je da omogući svom pretplatniku, na njegov zahtev, da prilikom promene operatora zadrži broj – navode u RATEL-u.
Podsećanja radi, Telenor je ovih dana putem sms poruke, svoje korisnike obavestio o povećanju cena usluga u mobilnoj telefoniji, pravdajući to „značajnim rastom troškova poslovanja, koji je uzrokovan podizanjem cena različitih proizvoda i usluga na tržištu, kao i uvoznih komponenti“. Druga dva operatora mobilne telefonije u Srbiji, A1 i Telekom su saopštili da ne nameravaju da dižu svoje cene u dogledno vreme.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.