Za našu pograničnu opštinu autoput ima veliki značaj za dalji razvoj.
Možemo reći da put znači i razvoj celog ovog kraja. Svi se tome nadamo. Imamo završenu industrijsku zonu i naravno da nam trebaju ovakve saobraćajnice da bi došli potencijalni investitori, kaže za Danas predsednik opštine Dimitrovgrad Vladica Dimitrov.
Koridor 10 je značajan i za bezbednost građana jer je, kako podseća naš sagovornik, „dosadašnji put između Pirota i Dimitrovgrada bio crna tačka na kojoj je mnogo ljudi izgubilo živote“
Šta za opštinu Dimitrovgrad znači ovaj koridor i koliko je on važan kao poluga razvoja, ali brana odlivu stanovništva, posebno mladih ljudi?
– Zaista ne treba posebno govoriti šta izgradnja ove važne međunarodne saobraćajnice znači za naš kraj. Toga smo svi već svesni jer se radovi polako privode kraju.
Velika je prednost što se naša opština nalazi na važnoj međunarodnoj trasi, a pravi efekti će se tek videti narednih godina. No, infrastruktura je jedan od najvažnijih elemenata razvoja, samim tim Koridor 10, koji povezuje Evropu sa Bliskim i Dalekim istokom, za opštinu Dimitrovgrad ima izuzetan značaj. Primer razvoja je izgradnja Radne zone “Beleš“, neposredno uz petlju Koridora i prodaja parcela zainteresovanim investitorima, što ranije nije bio slučaj – objašnjava Dimitrov.
Da li se investitori najavljuju, ima li novih radnih mesta u izgledu i koliko je to ubrzala izgradnja Koridora 10?
– Ono što je do skoro bilo nezamislivo, izgradnjom Koridora i približavanjem tržišta istoka i zapada, postala je realnost, a to je da u gradu posle 30 godina počinju da se grade prve fabrike.
To je šansa koju svakako treba iskoristiti. Tome je upravo doprinela izgradnja Koridora, jer su ranije investitori uvek postavljali pitanja kakva je infrastruktura i koliko je naš grad povezan sa većim centrima.
Koliko je radnika iz vaše opštine bilo angažovano na izgradnji koridora i koji su efekti tih radova pošto je dosta radnika ovde radilo i živelo?
– Na poslovima izgradnje Koridora u jednom trenutku je bilo angažovano i do hiljadu radnika iz Dimitrovgrada, ali i sa strane. To za Dimitrovgrad predstavlja važan finansijski momenat, jer su većinu zarađenih para trošili ovde, tu su se hranili, tu su stanovali.
Dakle, dobit su osetili i sami građani, ne samo oni koji su radili na izgradnji auto puta, nego i vlasnici kafana i lokala u gradu.
– Jedan od najvećih problema ovako velikih projekata kakav je Koridor jesu alternativni pravci i prilazni putevi. Da li su poštovani vaši zahtevi i kakva je pomoć Koridora Srbije bila u vašoj opštini?
– Tokom izgradnje Koridora postojala je odlična saradnja između opštine Dimitrovgrad i JP „Koridori Srbije“, što je rezultiralo time da Dimitrovgrad dobije i drugu pristupnu saobraćajnicu, van prvobitnog projekta, odnosno petlje Dimitrovgrad – zapad.
Takođe, izvođači su iz sopstvenih sredstava izgradili dva kilometra saobraćajnice Georgi Dimitrov, pešački most preko Nišave, prvi posle 40 godina, kao i pomogli u izgradnji bazena u Dimitrovgradu. U finalnoj fazi izgradnje očekuje se da uz pomoć Koridora budu izgrađeni još neki putni pravci važni za opštinu Dimitrovgrad.
Da mladi ostanu ovde
– Izgradnjom Koridora i otvaranjem fabrika, nadamo se da ćemo deo mladih zadržati u opštini, što će dati perspektivu razvoja u narednim godinama – kaže u razgovoru za Danas predsednik opštine Dimitrovgrad Vladica Dimitrov: – Poznato je da je iz naše opštine godinama velika migracija i da se mladi posle završenih fakulteta u Srbiji i Bugarskoj uglavnom ne vraćaju u Dimitrovgrad, ostaju u sredinama gde su stekli fakultetske diplome i tamo se zapošljavaju. Sada se stvaraju šanse da se oni vrate, da ovde rade i stvaraju porodice. To je cilj lokalne samouprave da stvara uslove da se zaustavi negativni trend migracije.
Tekst je deo projekta „Koridor održivog razvoja“, koji se sufinansira sredstvima Opštine Dimitrovgrad
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.