Kragujevačkom Fijatu za ozbiljnu proizvodnju neophodno više stotina radnika 1Foto: Beta/AP/ Antonio Calanni

Nakon dvodnevnog prekida, uzrokovanog padom plasmana na inostranim tržištima, proizvodnja sve tri verzije modela “500L“ u kragujevačkom Fijat Krajsleru danas je nastavljena u obe radne smene, tokom kojih je sa proizvodno-montažnih traka uobičajeno sišlo nešto više od 400 gotovih automobila.

Zaposlenima u Fijat Krajsleru danas je osmi radni dan u septembru, a do kraja ove nedelje, ujedno i ovog meseca, biće ih, najverovatnije još dva.

Kragujevačka fabrika će verovatno da radi još sutra i u četvrtak, nakon čega će proizvodnja ponovo da bude zaustavljena na dve sedmice.

U oktobru je predviđeno da se radi još pet do sedam dana. Moguće je, ukoliko bude novih porudžbina, da nekoliko radnih dana bude i u novembru,  ili decembru, ali je to, smatraju naši izvori u Fijat Krajsleru, ipak malo verovatno.

Našem listu danas je potvrđeno da je zaposlenima u administraciji i proizvodnoj režiji (tzv. „belim kragnama“) kragujevačke fabrike nedavno stigao imejl Pjetra Gorlijea, izvršnog direktora EMEA grupe Fijat Krajslera automobila (FCA ), koja (EMEA) „pokriva“ Evropu, Mediteran, sever Afrike, te Bliski i Srednji istok, sa porukom da će menadžment FCA uskoro da saopšti koji novi modeli automobila će u narednom periodu da počnu da se proizvode u  fabrikama FCA u  Srbiji i Turskoj, gde Fijat Krajsler i lokalni Koč Holding, u gadu Bursa, imaju zajedničku kompaniju (Tofaš).

Radnici u šumadijskom Fijat Krajsleru očekuju da će informacija o novom modelu za njihovu fabriku najkasnije da stigne do decembra.

U Samostalnom sindikatu Fijat Krajslera kažu da ta sindikalna organizacija “ima dobru komunikaciju sa poslodavcem i da veruje da će fabrika da dobije  novi model“.

Fabrika u Kragujevcu ima najsavremeniju opremu u okviru FCA grupe, kvalitetnu radnu snagu i kapacitete zbog čega verujemo, ističu sindikalci, da će ona nakon fuzije FCA i PSA biti među prvima u redu za proizvodnju novog modela.

Ukoliko kragujevački Fijat Krajsler, kako se očekuje, informaciju o novom modelu dobije do kraja godine, onda je, gotovo izvesno, da njegova serijska proizvodnja, u najboljem slučaju neće moći da počne pre kraja 2021, s  tim što je mnogo verovatnije da će da startuje u prvoj polovini 2022. godine.

Ono što je takođe izvesno, jeste da fabrici u Kragujevcu za ozbiljniju proizvodnju u dve smene nedostaje između 400 i 500 radnika.

U Fijat Krajslerovoj fabrici u Kragujevcu, koju godinama unazad, u potrazi za većim platama, boljim uslovima rada i sigurnijom perspektivom,  napuštaju ne samo stručnjaci nego i proizvodni radnici, trenutno je angažovano manje od 2.000 zaposlenih, mada bi, prema ugovoru Fijata i Vlade Srbije iz 2008, trebalo da ih bude nešto više od 2.400.

Ako bi kragujevačka fabrika nakon dobijanja novog modela uposlila kapacitete u potpunosti i proizvodnju, kao od sredine 2012. do leta 2016, organizovala u tri smene, onda bi morala da zaposli još od 1.000 do 1.500 novih radnika.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari