Prva školjka za jedan od predviđena dva nova modela, sa proizvodnih linija Fijat automobila Srbija (FAS) sići će, saznaje naš list, krajem meseca, najverovatnije 29. septembra. Radi se, naravno, o startu proizvodnje karoserijskih delova i sklopova i početku uhodavanja proizvodne opreme za njihovu izradu.






Prototipovi novih modela koji će se proizvoditi u Kragujevcu napravljeni su, i moći će da se vide (ne i da se fotografišu) u Fijatovom razvojnom centru u Torinu, sredinom narednog meseca. Svetsku promociju novih automobila, koji će izlaziti iz pogona kragujevačke fabrike, imaće na Sajmu automobila u Ženevi, u martu naredne godine, nakon čega bi, kako se najavljuje, trebalo da počne njihova serijska proizvodnja u FAS-u.

Većje poznato da će se u Kragujevcu proizvoditi automobili „B“ klase (ili segmenta), da će jedan imati pet, a drugi sedam sedišta. Prvi model će biti, uslovno rečeno, gradski, a drugi porodični automobil, a proizvodiće se u godišnjim serijama od 200.000 do 300.000 vozila. Očekuje se ba bi godišnja produkcija od 200.000 automobila u kragujevačkoj fabrici trebalo da bude ostvarena u 2013. godini, dok će puni kapacitet biti dostignut nejverovatnije do 2015. godine.

Kako se građevinska rekonstrukcija pogona nekadašnje Zastavine fabrike i njihovo opremanje savremenom proizvodnom opremom privode kraju, to će krajem meseca u rad biti puštena jedna rekonstruisana hala. Potom bi, svakog meseca do kraja godine, u rad trebalo da se pušta po jedan, ili dva rekonstruisana proizvodna pogona, da bi u prvoj polovini decembra počela probna proizvodnja jednog od od dva najavljena modela. Nakon toga uslediće pauza do početka serijske proizvodnje koja će, kao što je uobičajeno u automobilskoj industriji, biti iskorišćena za „štelovanje“ opreme i otklanjanje eventualnih propusta i grešaka u proizvodnom procesu, te za merketinšku promociju novog modela, koji će se prodavati na svetskom tržištu, pre svega američkom i evropskom.

U međuvremenu, očekuje se da će novi generalni menadžer FAS-a Antonio Ferara, u sredu, 21. septembra, prvi put da se obrati domaćoj javnosti. Naime, prema informacijama našeg lista, on će u razgovoru sa novinarima govoriti isključivo proizvodnim planovima kragujevačke fabrike. Podsetimo, Antonio Ferara je prošlog meseca na mestu prvog čoveka u FAS-u zamenio Đovanija de Filipisa, koji je priveo kraju posao vezan za rekonstrukciju pogona nekadašnje Zastavine Fabrike automobila. Ferara, koji je do sada uspešno rukovodio Fijatovom fabrikom u Monte Klasinu, blizu Napulja, u Kragujevcu treba da organizuje proizvodnju novih modela.

Kragujevački radnici u Japanu

Grupa radnika FAS-a uskoro će otputovati u Japan, gde će se obučavati za rad na savremenim presama marke „Komacu“, koje će biti instalirane u pogonu „Preseraj“ u čije je opremanje uloženo 200 miliona evra. Rečje o najsavremenijoj opremi za proizvodnju otpresaka od lima koja trenutno može da se nabavi na svetskom tržištu. I tokom leta je bila organizovana obuka različitih profila, pa je veći broj radnika proveo po nekoliko nedelja u Fijatovim fabrikama u Poljskoj i Italiji, dok se, istovremeno, stručno usavršavanje organizuje i u kragujevačkoj Politehničkoj školi, kao i na ovdašnjem Mašinskom fakultetu.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari