U brodogradilištu u Kladovu je sa navoza u vodu spušten novosagrađeni tanker „Lapresta“ za prevoz asfalta, dužine 135, širine 17,8, visine 7,8metara i ukupne težine oko 2.700 tona. Kladovski brodograditelji su obavili montažne radove i kompletan posao završen je u planiranom roku, potvrđujući još jednom da su dobri majstori za gradnju barži, tankera, pontona i drugih plovila, a ovaj najnoviji, namenski tanker je prvi te vrste i najveći je na svetu. Njegova nosivost je oko 7.200 kubika asfaltne mase, a sagrađen je za inostrane brodovlasnike.
– Ovo je nova vrsta plovila koji smo gradili prvi put, tako da je to za sve nas bio veliki izazov. Uprkos tome, uspešno smo završili posao, koji je bio okončan za samo 180 dana. Maksimalnim angažovanjem majstora i inženjera, potvrdili smo da zaposleni u „Brodogradilištu“ poseduju veštine i znanja dovoljna da odgovorimo visokom nivou zahteva koje diktira probirljivo međunarodno tržište – naglašava Oliver Žigić, šef proizvodnje.
U brodogradilištu u Kladovu saznajemo takođe da menadžment preduzeća u tržišnoj utakmici ništa ne prepušta slučaju. Stoga se uz podršku partnera stvaraju uslovi za modernizaciju tehnološkog postupka u kolektivu sa oko 120 zaposlenih sa kojima sarađuju i majstori iz Rumunije.
– Konzorcijum kupaca iz Holandije, Nemačke i Francuske postavio nam je visoke standarde kojima smo odgovorili znanjem kvalitetom i stručnim radom. Gradnja namenskog tipa plovila bila je izazov za kladovske brodomontere koji su još jednom potvrdili da veštinom i znanjem na zaostaju za vrhunskim stručnjacima u oblasti brodogradnje. U poslednje dve godine investirali smo 800.000 evra i to nam se kroz posao, koji je za sve nas bio veliki izazov, sada vratilo. Međutim mesta za zadovoljstvo nema i ovu konstataciju potvrđuju nova ulaganja u proces proizvodnje u iznosu od 800.000 evra – kazao je Milenko Lepojević, direktor brodogradilišta u Kladovu, dodajući da raduje podatak da su ugovorili poslove do kraja naredne godine.
Nakon završenog posla za inostrano tržište, brodograditelji iz Kladova nastavljaju sklapanje sekcija za dva tankera za prevoz naftnih derivata, čiji su naručioci brodovlasnici iz Holandije. Kako nam rekoše, oni žure da naše tržiše isporuče stoti objekat koji je sagrađen na dokovima brodogradilišta nakon privatizacije nekadašnjeg društvenog preduzeća.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.