Kategorija 3b, koja omogućava poletanje i sletanje aviona pri vidljivosti do 50 metara na Aerodromu „Nikola Tesla“ primenjivaće se tek od naredne zimske sezone letenja jer usaglašavanje svih neophodnih procedura nije privedeno kraju. Generalni direktor beogradske vazdušne luke Bojan Krišto nedavno je izjavio da usaglašavanje neće biti završeno pre proleća tako da bi Kategorija 3b mogla da „profunkcioniše“ tek krajem oktobra 2008.

Kategorija 3b, koja omogućava poletanje i sletanje aviona pri vidljivosti do 50 metara na Aerodromu „Nikola Tesla“ primenjivaće se tek od naredne zimske sezone letenja jer usaglašavanje svih neophodnih procedura nije privedeno kraju. Generalni direktor beogradske vazdušne luke Bojan Krišto nedavno je izjavio da usaglašavanje neće biti završeno pre proleća tako da bi Kategorija 3b mogla da „profunkcioniše“ tek krajem oktobra 2008.
Prema podacima sa Aerodroma „Nikola Tesla“ izrada sporazuma o koordinaciji između Aerodroma i Agencije za kontrolu letenja za rad u uslovima smanjene vidljivosti privodi se kraju, a zatim će uslediti interno usaglašavanje procedura rada aerodromskih i službi Agencije za kontrolu letenja kako bi se precizno uvrdilo šta je čiji posao kada se magla spusti. Tačku na taj posao trebalo bi da stavi Direktorat civilnog vazduhoplovstva posle čega će uslediti testiranje sistema.

Otkazano 14 letova za dva dana

U kompaniji Jat ervejz rekli su nam da je 7. i 8. januara otkazano 14 letova dok je osam kasnilo. Prvog dana alternativni aerodrom u Nišu bio je takođe zatvoren zbog magle pa su Jatovi avioni preusmereni na aerodromu u Skoplju i Podgorici (po dva leta) koji su posle kraćeg zadržavanja stigli u Beograd. Drugog dana, čak devet aviona moralo je da sleti na niški aerodrom, a dva su let završili u Podgorici. Letovi su kasnili u proseku 100 minuta. U Jatu kažu da trpe ogromne gubitke zbog magle i sletanja na alternativne aerodrome jer u tom slučaju putnicima moraju da obezbede hotelski smeštaj ili prevoz do krajnje destinacije, a i alternativni aerodrom naplaćuje punu cenu svojih usluga. Strane avio-kompanije juče su do 14 sati obavile sve predviđene letove osim jednog leta Aeroflota za Moskvu.

U opremu za tzv. Kategoriju 3b, koja je nabavljena pre nekoliko godina, uloženo je više od 800.000 evra, ali sistem još ne funkcioniše i odgovornost za to ne žele da preuzmu ni Aerodrom ni Agencija za kontrolu letenja. Na Aerodromu „Nikola Tesla“ ocenjuju da situacija nije alarmantna s obzirom na to da Beograd najviše tri dana u godini ima problema sa gustom maglom. Generalni direktor Aerodroma Bojan Krišto ocenio je čak da odluka o investiranju u opremu za Kategoriju 3b nije ekonomski opravdana, ali da će oprema, pošto je već kupljena, biti osposobljena. Do tada Aerodrom Nikola Tesla koristi Kategoriju 2 koja dozvoljava sletanje pri vidljivosti ne manjoj od 350 metara.
Najveću štetu zbog kašnjenja s primenom nove kategorije trpi nacionalni avio-prevoznik Jat ervejz koji „drži“ gotovo polovinu saobraćaja na beogradskom aerodromu. U Jatu su izračunali da su u decembru 2006. godine, kada zbog guste magle avioni nekoliko dana nisu leteli, da su dnevno gubili stotinu hiljada evra zbog čega su i od države tražili odštetu. U toj kompaniji tvrde da su njihove letelice i piloti već spremni za primenu nove kategorije.
Glasno negoduju i putnici koje magla košta pre svega živaca jer ne mogu na vreme da stignu do željene destinacije. U toku prethodnih nekoliko dana mnogi građani pokušali su da dobiju više informacija o letovima, ali je broj telefona 011/209-4444 na Aerodromu „Nikola Tesla“ uglavnom bio zauzet. Na Aerodromu apeluju na građane da budu strpljivi jer u vanrednim situacijama registruju čak 20 poziva u minuti na taj broj. Podsećaju, takođe, da postoje i drugi načini da se dođe do informacije o kašnjenju ili otkazivanju leta. Građani koji imaju pristup internetu, na sajtu beogradskog aerodroma imaju pristup tabeli sa najsvežijim podacima o statusu njihovog leta. Osim toga, za informacije se mogu obratiti i avio-kompanijama čije usluge koriste.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari