Savetnik u Ministarstvu ekonomije i predsednik Upravnog odbora Grupe Zastava vozila Aleksandar Ljubić izrazio je juče očekivanje da će Fijat u najskorije vreme odnosno u poslednjem tromesečju ove godine preuzeti Fabriku automobila Zastava. Kompanija Fijat automobili Srbija postoji od 14. oktobra prošle godine, ali da bi mogla da preuzme imovinu fabrike automobila (fabrički krug, objekte, deo proizvodne opreme i ostalo), neophodno je da Fijat na ime osnovačkog uloga uplati 200 miliona evra, dok obaveza Srbije iznosi 50 miliona evra. „Očekujem da će Italijani preuzeti Zastavu najkasnije do kraja godine“, kaže Ljubić za Danas.
Sindikati Zastave juče su izrazili zabrinutost zbog saznanja do kojih su došli, da bi manja preduzeća u restrukturiranju poput Zastava hortikulture i Zastava auta mogla da budu pripojena Grupi Zastava vozila, nakon čega bi Grupa otišla u stečaj, a ostale veće fabrike (poput Zastava Kamiona ili Specijalna vozila iz Sombora) pripale Fijatu bez ulaganja novca. Ljubić tvrdi da Zastava neće otići u stečaj, a da veće firme iz Grupe neće biti ugašene ili pripojene kompaniji Fijat automobili Srbija, odnosno da država ništa neće pokloniti Fijatu.
– Ministarstvo ekonomije je predložilo, a poslovodstvo Grupe Zastava vozila prihvatilo, da se nekoliko manjih firmi od kojih neke, osim upravnih odbora i rukovodilaca, nemaju više ništa, vrate pod okrilje osnivača – Grupe Zastava vozila, Fabrike automobila ili Zastava kamiona. U Zastavi ima nekoliko takvih firmi, a među njima su Zastava auto, koja je svojevremeno osnovana za proizvodnju i promet Fijatovih modela, Zastava AgM, preduzeće koje je trebalo da sklapa i prodaje Opelove automobile, zatim Zastava rezervni delovi i Zastava hortikultura, koja sadi travu i cveće. Nema razloga da te firme i dalje postoje i zato će biti pripojene osnivačima – kaže Ljubić.
U Kragujevcu se među radnicima ipak spekuliše da bi deo Zastava Kamiona mogao da bude pripojen kompaniji Fijat automobili Srbija dok bi ostatak te fabrike preuzeo najznačajniji Fijatov komponentaš, firma Manjeti Mareli. Kompanija Iveko koja bi trebalo da preuzme Zastava Kamione u tom slučaju bi u Kragujevcu izgradila novu fabriku u kojoj bi, pored najavljene produkcije autobusa, bila organizovana i proizvodnja kamiona.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.