Iako je prošlo gotovo mesec dana od ukidanja viza za putovanja građana Srbije u Evropsku uniju, niskotarifne ili tzv. lou kost aviokompanije nisu pohrlile u velikom broju da otpočnu letove ka Beogradu, kao što je javnost u prvi mah očekivala jer je pad viznog režima jedan od osnovnih preduslova za to.

Vazduhoplovne vlasti su brzo nakon 19. decembra reagovale i pozvale četiri poznate lou kost kompanije (Viz er, Izi džet, Flaj Dubai i Rajan er) na razgovore. Međutim, jedini su se u Beogradu pojavili predstavnici Viz era. Kako Danas saznaje oni su prilično odmakli u tehničkim pregovorima sa Aerodromom „Nikola Tesla“ oko uslova za početak saobraćaja sa Beogradom, ali se Direktoratu civilnog vazduhoplovstva još nisu obraćali za dobijanje dozvole.

U Direktoratu civilnog vazduhoplovstva kažu za Danas da su pozivi upućeni na adrese četiri velike lou kost kompanije, za koje su pretpostavljali da bi mogli da budu zainteresovani za letove ka Srbiji, bili simbolični i u njima je navedeno da su se uslovi za saobraćaj promenili jer nema više viznog režima, kao i da naša zemlja primenjuje Sporazum o otvorenom nebu. Međutim, odgovor od većine nije stigao, ali u Direktoratu imaju informacije da je i Izi džet zainteresovan za letove ka Srbiji. Ipak, iz te kompanije još nisu najavili dolazak u Beograd na razgovore.

– Trenutno nema zahteva za dobijanje dozvola niti je neka dozvola izdata poslednjih dana, ali ima najava da bi neke kompanije mogle da apliciraju. Nije bilo ni izgledno da će već posle 19. decembra početi da traže dozvole. Mnogo veće interesovanje očekujemo u februaru kada počinje podnošenje zahteva za dozvole za predstojeći letnji red letenja – kažu u Direktoratu.

Prema informacijama koje su „procurele“, Viz er planira da iz Beograda leti ka Londonu i Dortmundu, ali će za ostvarenje tih planova, pored dozvole srpskog Direktorata, biti potrebne i dozvole tamošnjih vazduhoplovnih vlasti. U Direktoratu naglašavaju da Srbija primenjuje Sporazum o otvorenom nebu na bazi privremenih dozvola, ali podsećaju da taj sporazum zvanično nije nigde stupio na snagu u Evropi dok ga ne ratifikuju sve potpisnice, tako da i ostale zemlje odobravaju letove na privremenim osnovama.

Podaci tako pokazuju da je izvesno da će iz Srbije za sada leteti samo dve nove lou kost kompanije. Iz Niša do Bolonje počeo je da saobraća Vind džet, a od1. februara do Beča će leteti Flaj Niki. Povezanost Beograda sa Evropom donekle će poboljšati i nekoliko nacionalnih prevoznika. Egijan erlajns počeo je da leti od Atine do Beograda. Rumunski Tarom leti između srpske prestonice i Bukurešta, dok je mađarski Malev otvorio liniju ka Budimpešti, ali obe kompanije na tim destinacijama nemaju konkurenciju jer Jat neće uvoditi linije ka tim gradovima. Adrija ervejz će 1. marta početi da saobraća između Ljubljane i Beograda. Povezivanje Beograda i Zagreba linijom Kroacija erlajnsa za sada nije izvesno, saznaje Danas.

Na Aerodromu „Nikola Tesla“ prekjuče su saopštili da je od 19. decembra do 13. januara broj putnika povećan za 20 odsto u odnosu na isti period prošle godine što pripisuju ukidanju viza. Od velikih gradova, najveći porast broja putnika je ka Milanu (45 odsto), Minhenu (44 odsto), Pragu (40 odsto), Rimu (32 odsto) i Beču (30 odsto).

Stiže Er Baltik

Kako Danas saznaje, najava letonske nacionalne kompanije Er Baltik da bi od 5. maja mogla da počne da leti od Beograda do Rige, uskoro će se potvrditi. Ta kompanija će definitivno dobiti dozvolu da leti ka Srbiji, saznaje naš list. Prema najavi te kompanije, letovi će biti obavljani tokom letnjeg reda letenja (kraj marta – kraj oktobra).

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari