Kontrola letenja Srbije i Crne Gore (SMATSA) potražuje od crnogorskog avioprevoznika Montenegro erlajnsa oko 6,5 miliona evra na ime troškove preleta aviona, a taj dug je trebalo da bude prenet na državu Crnu Goru, potvrdio je danas za N1 Lazo Maksimović, zamenik direktora SMATSA, koja kontroliše zajednički vazdušni prostor.
Taj dug nije nov, on se vuče godinama.
Prvi sudski postupak pred sudom pokrenut je još 2007. godine, rađeni su i neki protokoli, kao i reprogram dugova.
Na osnovu presuda suda u Podgorici, 2017. godine je naplaćeno 4,2 miliona evra, a početkom 2019. godine još dva miliona, rekao je Maksimović za portal N1.
Ostao je nenaplaćen dug od 6,5 miliona evra, sa pripadajućim kamatama, koji je na osnovu zakona trebalo da bude prenet na državu, rekao je on i objasnio da je slična situacija bila i sa kompanijom JAT ervejz, do momenta dok država nije preuzela dug. Nadali smo se da će tako biti i u slučaju Montenegro erlajnsa.
Imali smo sve garancije, donet je zakon leks specijalis i ostalo je samo još da potpišemo sporazum o dinamici naplate potraživanja, predočio je on. Sad je došlo do promena, u Crnoj Gori su to proglasili za državnu pomoć, pa se s tim stalo.
Priča se o gašenju kompanije Montenegro erlajns, a mi smo naravno stali u red sa ostalim poveriocima, rekao je Maksimović.
Komentarišući pisanje pojedinih medija da je upravo Maksimović, koji je u rodbinskim odnosima sa predsednikom Crne Gore Milom Đukanovićem, blokirao naplatu potraživanja ili uticao na to da se ona ne naplate, sagovornik N1 tvrdi da je „bilo baš suprotno“.
Učestvovao sam i u pokušaju da se država Crna Gora obaveže da vrati taj dug, ali ne znam da li će biti nešto od toga, zaključio je on.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.