Strateški plan integrisanog sistema saobraćaja u Beogradu, koji sadrži i predloge linija metroa, prestavljen je danas.
Ovaj plan saobraćaja grada obuhvata detaljnu analizu kretanja stanovništva i projekciju rasta populacije u Beogradu u narednim godinama, kao i osnovne elemente integrisanog transportnog modela, na osnovu koga će biti nastavljena dalja srpsko – francuska saradnja.
Predstavljanju projekta metroa prisustvovali su predsednik Vlade Republike Srbije Aleksandar Vučić, gradonačelnik Beograda Siniša Mali, ambasadorka Francuske u Srbiji Kristin Moro, kao i predstavnici francuskih kompanija „Alstom“ i „Egis“ i francuskog ministarstva finansija.
Vučić je istakao da je jedan od strateški važnih projekata upravo izgradnja metroa u Beogradu i da će to značajno doprineti kvalitetu života njegovih građana.
Grad je svoj posao uradio, smart plan i ideja integrisanog javnog prevoza postoji i metro treba da se uklopi u tu viziju, istakao je gradonačelnik Siniša Mali, tokom obilaska gradilišta „Ikee”.
Siniša Mali je istakao da će svi gradski projekti biti krunisani početkom izgradnje metroa.
– Grad Beograd je u roku koji je definisan, a to je kraj ove godine, uradio smart plan, odnosno saobraćajni master plan. Radimo na integrisanom rešenju novog javnog prevoza u Beogradu, a deo tog rešenja je i metro. Očekujem da ćemo u narednih nekoliko meseci raditi zajedno na vizibiliti studiji i da ćemo vrlo brzo pred građane Beograda i Srbije izaći sa konkretnim planom izgradnje metroa. Još ranije je potpisan memorandum između Vlade Republike Srbije i Francuske o zajedničkom ulaganju, to jest finansiranju izgradnje metroa u Beogradu i mi smo uradili veoma ozbiljnu studiju u smislu brojanja putnika i saobraćaja i projekcije potreba saobraćajnih potreba na teritoriji grada – istakao je gradonačelnik.
Govoreći o funkcionisanju „BG voza”, Mali je najavio proširenje postojećih linija.
– Uradili smo veoma ozbiljnu studiju koja se odnosi na proširenje mreže „Bg voza”, koji trenutno saobraća na potezu od Batajnice do Vukovog spomenika. Krajem godine, nakon rekonstrukcije Pančevačkog mosta, kreće i deo do Ovče, a potom i donji krak ka Resniku. To je prevozno sredstvo koje koristi oko 35.000 građana dnevno i mi ćemo iskoristiti te prednosti jer on već radi na postojećoj infrastrukturi. Mislim da idemo u pravom smeru jer je u pitanju finansija, s obzirom na stanje u budžetu Republike Srbije i Grada Beograda, sitaucija mnogo bolja nego što je bila i mogu da kažem da nikad nismo bili bliže izgradnji metroa. Vizibiliti studija, dokumenti i sva priprema traju oko dve i po godine, nakon čega može da se počne sa izgradnjom. Francuska delegacija boraviće danas i sutra u Beogradu, analiziraće celu trasu i neophodne elemente da bismo dali ponudu u vezi s finansiranjem i načinom rada, nakon toga ćemo se ponovo sastati i nadamao se u narednih nekoliko meseci završiti posao – kazao je Siniša Mali.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.