Mali: Do 2028, a najkasnije do 2029. godine biće završena prva linija metroa 1foto FoNet/Kabinet

Danas je potpisan aneks Ugovornog sporazuma za radove na projektovanju i izgradnji Depoa Makiš u okviru izgradnje metroa.

Sporazum su potpisali ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Goran Vesić, direktor JKP „Beogradski metro“ Andreja Mladenović, v.d. sekretara za javni prevoz grada Beograda Radovan Kremić i predstavnik kompanije „Power China“ Jang Fan, a u prisustvu potpredsednika Vlade i ministra finansija Siniše Malog, saopštilo je Ministarstvo finansija.

„Ovde su radovi počeli krajem 2021. godine. Mnogo toga smo uradili na ovoj lokaciji od 72 hektara i pripremni radovi se privode kraju mnogo pre roka, budući da je rok bio decembar ove godine. Već je gotovo 96 odsto nasipanja peska. Nasuto je više od milion kubika peska i počelo se sa nasipanjem drobljenog kamena. Današnjim aneksom ugovora pokreću se aktivnosti na projektu Depoa koji će biti izgrađen na ovoj lokaciji“, rekao je Mali prilikom obilaska radova.

On je istakao da će prva linija metroa imati 21 stanicu dužine 21 kilometar, dok će druga imati 24 stanice, a dužina iznosi 24 kilometra.

„Već naredne godine očekujemo početak velikih radova na celoj trasi prve linije metroa, kada su stanice u pitanju“, poručio je Mali i najavio kupovinu dve mašine koje će započeti iskopavanja na prvoj liniji, jedna sa Makiškog polja, druga iz Mirijeva.

Mali je rekao da će do 2028, a najkasnije do 2029. godine biti završena prva linija metroa.

„Napravićemo i jedan veliki bulevar kroz samo Makiško polje. Polako ali sigurno, ova lokacija postaje jedno od najvećih gradilišta u ovom delu Evrope, osim lokacije gde gradimo EKSPO i novi Nacionalni stadion. To su dve tačke koje se potpuno menjaju, koje doprinose rastu našeg BDP-a i menjaju izgled Srbije i Beograda“, rekao je Mali.

Ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Goran Vesić najavio je radove po čitavom Beogradu sledeće godine, posebno istakavši prvi deo beogradskog gradskog voza koji će sa metroom omogućiti da najveći deo gradskog prevoza, možda i 80 odsto, već 2030. godine bude šinski.

To, kako je Vesić objasnio, znači da će građani Beograda moći lakše i brže da se prevoze iz jednog dela grada u drugi.

„Već ove godine počinjemo da, u okviru EKSPA, spajamo prvi deo našeg gradskog Beovoza od Zemun polja do Aerodroma “Nikola Tesla” i EKSPA, Surčina, kasnije i do Obrenovca”, rekao je Vesić.

On je najavio proširenje beogradskog železničkog čvora, te istakao da će izgradnjom brze pruga i prema Subotici i prema Nišu biti više vozava.

“Beograd će zaista funkcionisati kao prava metropola, jedan dobro uređen grad”, poručio je Vesić.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari