Mali: Porez na automobile od naredne godine po godištu umesto po kubikaži motora

Ostavite komentar


  1. Pa cekajte, zar i do sada nije bilo tako?! Sta je tu novo? Registracija vozila u Srbiji je bezobrazno visoka a o ceni goriva necu ni da pricam!

  2. pa zar i do sad nije bilo po kubikaži???
    verovatno ste preneli nešto pogrešno

  3. Drzava vise NE zna odakle, iz kog dzepa da nam (gradjanima) uzme novac. Ako sam dobro razumeo radi se o porezu kao za stan, garazu itd …. bas lepo.

  4. @Maximus Nova pljacka, pise lepo nece smanjivati po godistu, znaci starim vozilima ce poskupeti

  5. „OD 1. januara 2022. automobili će se prilikom registracije oporezivati prema godini proizvodnje, umesto po kubikaži, najavio je u Skupštini Srbije ministar finansija Siniša Mali.“

  6. Verovatno se misli da će da se gleda samo godište, bez obzira na godinu proizvodnje. Tako da će automobili različitog godišta a iste kubikaže da plaćaju istu cifru. U suštini, cena će da ide gore, to je poenta cele vesti.

  7. Mene zanima zašto se plaća porez na pokretnost? To je kao da svake godine plaćamo porez na fen na osnovu toga kolika mu je snaga u kW. A inače i do sada smo plaćali porez na kubikažu, jedino što je postojao i porez na luksuz preko 2000 kubika. Ako se to izbaci eto mečke od 5000 kubika j 350 konja

  8. za kubikažu preko 2,0 se plaća tzv. porez na luksuz, to neće da diraju nego će još da podignu cenu registracije vozila sa većim motorima tako da ne možeš više da voziš ni stariji neki auto sa velikim motorom kad „izađe iz luksuza“ kako se kaže kod nas

  9. U nekim drugim novinama piše da će od 1. januara sledeće godine porez na automobile određivati godina proizvodnje, a ne kubikaža!?

  10. Neko od medija nije dao tačnu informaciju..kubikaža ili godište…Proverite još jednom..

  11. Gluvi telefoni izgleda, na drugom sajtu sam procitao da ce se porez racunati na osnovu godista a ne kubikaze, sto ima smisla. Mada se i sada uzima u obzir godiste (ako je auto stariji od 20 godina, ne placa se deo poreza).

  12. Ako sam dobro razumeo u pitanju je porez koji se plaća pri kupovini ili prodaji automobila a ne pri registraciji

  13. Hvala bogu nesto pametno,napokon dugo ocekivana promena,da se porez placa po godini proizvodnje a ne po kubikazi vozila sto u prevodu znaci,novije vozilo veci porez,sto starije manji porez.

  14. U jednim novinama vest da ce se nece primenjivati porez na kubikazu motora vec na godinu proizvodnje ovde citam na kubikazu a ne nagodinu pa i do sada je bilo na kubikazu u cemu je kvaka. Ziveli

  15. Ovo je neka zabuna – sada je oporezivanje na osnovu kubikaže… Treba da se izmeni da bude po starosti automobila. Da li je pogrešio/la novinar/ka ili ministar?

  16. Pošto je evidentno da je ove godine ostalo neregistrovano puno starijih auta, verovatnije je da će se taj trend nastaviti i narednih godina. Sada samo treba neko da izračuna kako će se nadoknaditi “gubitak”.

  17. Da li to znaci da ce se stimulisati da ljudi voze sto stariji automobil? Jer u tom slucaju ce biti mali porez. Ludilo. Poreska politika treba da ima svoj sistem i logiku, ne sme jedina logika da bude sto vece uzimanje para.

  18. Niste lepo prepisali 🙂
    novi zakon predviđa da će porez na automobile određivati ‘godina prozivodnje’, a ne ‘kubikaža motora’.

  19. Znaci da ce sada porez na prastare automobile biti isti kao i za nove. Ako nema umanjenja po osnovu starosti tada ce vlasnici starih vozila koja imaju vecu kubikazu zastarelih motora biti veci nego za nove koji imaju malu kubikazu sa vecom snagom zbog tehnoloskih unapredjenja i ugradjenih kompresora. Ali ce poreznicima biti lakse jer ne moraju da racunaju popust. Aferim ministre doktore nauka. Bas doktorski. Samo napred idu izbori.

  20. Evo ja registrovao auto 2014 godiste u Madjarskoj i sokirao se kada sam izracunao da registracija kosta nekih 63EUR. Auto 2.0 TDI motor. Jos jedno iznenadjenje je da registracija za te pare traje 2 godine!

  21. Čitajući ove komentare sve sam više siguran da ovaj narod dobija ono što zaslužuje.
    Šta ovde nije jasno? Porez će biti po godini proizvodnje, a ne kubikaži, kao do sada. To praktično biće po vrednosti auta iz AMSS knjiga ili čega već, kao kada plaćamo prevod vozila pri kupovini. I to je jedini ispravan način, jer sada za auto 2500 kubika star 18 god plaćamo porez pri registraciji tačno onoliko koliko vredi na pijaci. A vozila stara godinu, 1600 kub., vrednost 40000€, porez ispod 20000 din. To je konačno trebalo ispraviti.

  22. Do sada je na cenu registracije uticala kubikaza ali i godiste auta (jer stariji od 20god su placali manji porez na luksuz). Koliko sam ja razumeo sada ce samo izbaciti kubikazu, sto bi trebalo da znaci da ce dva auta razlicite kubikaze a istog godista placati istu cenu registracije. To mozda i nije toliko lose, ali najbolje bi bilo da visina tog poreza jednostavno zavisi samo od cene automobila. Ako hoces skup auto placaj skup porez, ako imas jeftin auto placas jeftin porez i kraj price. Isto kao i kod nekretnina. Velika kuca veci porez, mala kuca manji porez.

  23. Sto ne uvedete…kao na zapadu da se registracija automobila može izvesti i na 3 meseca ili 5 meseci za neke koje se ređe voze nego neki drugi…kao što su old tajmeri ,.kabrioleti , motori tome slično.
    Znaci plaćate reg.na određeno vreme tablice uvek ostaju na automobilu. Retko se ova motorna vozila zimi…
    A porez na kubikazu sta reci …?
    A na starost automobila gde je tu logika i smisao.
    Samo otimanje para.
    Neka se neko uključi i počne da koristi glavu za ove skucaje ..

  24. Švajcarska ima genijalan zakon u vezi saobraćajnih prekršaja.naime oni visinu kazni određuju prema visini prihoda i prema vrednosti nekretnina.fer i korektno

  25. Ovde je samo ukljuceno oprezivanje vozila koje su isopd norme Euro 4 to su vozila stara 10 i vise god. Da bi gradjani morali da zamene vozilo jer dosta zagadjuju vazduh . To treba ministar Mali da detaljnije obrazlozi nova fiskalizazija vozila .
    A ne samo prema godine proizvodnje

  26. A kako.placaju porez ovi sa preko 24 stanova? Po godistu ili kubikazi? Pitam za prijatelja

  27. Nece poskupeti nego ce cena registracija da opadne ako se uzme auto od 10-20 godina starosti koji ima not 2.200 kubika trenutno iznosi oko 65.000 dinara po novom zakonu bi trebalo da bude oko 39.000 dinara .
    Mi u Australiji placamo isto tako po starosti automobila i tezini kola jos uvek samo u Novom Juznom Welsu registracija za Toyota Hilux kosta $750 na godisjnem nivuo plus Green slip koji je $950 a navodno green slip pokriva putnike u automobilu ne vozaca naglasavam samo Novi Juzni Wels ima taj zakon koji deru narod.

  28. Porez na posedovanje automobila treba lepo ukinuti jer je već plaćen pri kupovini. Kao i deo nameta na benzin koji kobajagi ide na puteve. Kao i parkiranje.

    Umesto sve te pljačke, sa mrežom puteva treba postupiti kao i sa mrežom za mobilnu telefoniju. Mrežu podeliti u nekoliko celina tako da u svakoj ima i „mesa i kostiju“, a naplata da ide prema saobraćaju – kao i sa telefonima.

    U svaki auto po GPS treker, pa se lepo registruje i kad je parkiran tj zauzima prostor u mreže, a kada ide i čiji deo mreže koristi. Kada stoji u garaži ili dvorištu, ništa nikom ne duguješ (a ne kao sada: ne koristiš auto ali opet plaćaj porez). Na kraj meseca objedinjena faktura za korišćenje mreže. Čist račun duga ljubav. Drugi put biraj jeftinije rute.

    Šta je još dobro sa ovom privatizacijom je što bi saobraćajna policija najzad počela da kažnjava operatere za „udarne rupe“ i haos od korova pored puta i za sve druge nepravilnosti za koje je sada jedino i uvek kriv vozač – jer „nije prilagodio brzinu“. Pogledajte sada da li postoji 1 (jedna) prijava policije protiv vlasnika puteva (države) – naravno da ne.

  29. Nije dovoljno jasno. Mozda ce da oporezuju vise starije automobile, jer vise zagadjuju vazduh i pomognu svojim patašonima koji su se dovoljno nakrali da mogu da kupe nove dzipove.

  30. Vi što komentarišete da će biti po kubikaži umesto po godinama ste nepismeni. Lepo piše, biće po godinama a ne po kubikaži kao sad. Naučite čitati!!!

  31. Ovako,audi,bmw,mercedes ,volvo ,porsce macan, sve 2.0 motori to su luksuzna kola!!! Njima je reg 40-ak hiljada dinara!!! Cene auta 65-100.000e!!! Mi pricamo o luksuzu!!! Ne o kubikazama,opel omega ,stari bmw ,mecka,audi, reg 65.000-180.000din. 2001-2005 godiste! Koji je to luksuz??? Ne treba dizati reg normalnim kolima,noviji preko 20.000e to je to!!!

  32. Pa zar ovi imbecili misle da Ja ili bilo ko drugi ko ima automobil star 20 godina treba da plati porez odnosno osiguranje 1000 € , pa zar niko od nas ne bi vise voleo da vozi nov automobil em da plati osiguranje 200-300 € , negoli da vozim star automobil . Imbecili u πzdu materinu .

  33. Starijim vozilima ce da poskupi jer vise zagadjuju,a novijim zato stop imaju vecu vrednost.obrni okreni dupe ti pozadi

  34. Kako god da urade, za narod to nikako ne znači da će biti nešto povoljnije. Ako su se „smilovali“ da manje platimo zbog starosti auta udariće nas po taksama za zagadjenje životne sredine.

  35. Narode mora se vratiti sav novac koji je podeljen ljudima 100e 20e 30 e i tako dalje… Svaka pomoc se mora vratiti u kasu, nama zamazane oci kasa puna, vlast pomogla narodski recene kuma donela kuma odnela

  36. Čemu ovoliko glupih komentara, godinama kukamo na taj obračun koji ide prema kubikaži pa je tako veći iznos za neki stari krš od 2000 i više kubika nego za nov auto od 1300 kubika. Ovo će to dovesti u red.

  37. Ako se porez na motorna vozila određuje prema starosti automobila, onda je to enormni benefit za bogataše i veliki namet za siromašniji deo stanovništva koji uglavnom vozi starije automobile. Bezobrazluk jednak pljački.

  38. Zamislite da vlasnik vile na Dedinju placa 4 puta manji porez na imovinu od vlasnika garsonjere na periferiji grada.
    Bizarno zar ne?
    Porez na upotrebu motornog vozila za automobil koji je star 17 ili vise godina cija je procenjena vrednost 5.000eura iznosi 41.314 dinara po novom zakonu, dok je porez na upotrebu motornog vozila za automobil koji vredi 20.000, 30.000, 40.000+ eura iznosi 11.790 dinara.
    Kako je to moguce?
    Primer:
    Automobil 2019 godiste
    Kubikaza 1990
    Snaga motora 230hp
    Vrednost auta po amss 44.500eura
    Porez na upotrebu 11.790 dinara

    Automobil 2005 godiste
    Kubikaza 2993
    Snaga motora 218hp
    Vrednost auta po amss oko 5.000e
    Porez na upotrebu 41.314 dinara

    Molim gospodina ministra ili Slavicu Savicic da nam objasni ovu nepravdu?

Ostavite komentar


Ekonomija

Naslovna strana

Naslovna strana za 15. novembar 2024.
Galerija

Pretplati se i postani deo Kluba čitalaca Danasa

Klub čitalaca Danasa je zajednica pretplatnika na dnevni list Danas kojima je, pored ekskluzivnog pristupa novinama u PDF formatu veče pre nego što se štampano izdanje nađe na trafikama, dostupna i celokupna arhiva lista onlajn. Članska kartica obezbeđuje i preko 50 popusta naših partnera, kao i pozivnice za naše događaje i akcije.

Danica Vučenić, novinarka

Danas volim jer je nepoverljiv prema političarima i preispituje i sumnja u svaku informaciju.