Ministar državne uprave i lokalne samouprave Srbije Aleksandar Martinović izjavio je danas da je popunjenost državnih inspekcija, u zavisnosti od ministarstva, između 30 i 70 odsto i da je zainteresovanost za taj posao mala.
On je na konferenciji o suzbijanju sive ekonomije u Palati Srbija istakao da je prosečna starost inspektora 59 godine, te da postoji veliki problem sa odlivom inspektora, dok istovremeno konkursi za nove inspektore često nisu uspešni.
Martinović je naglasio da je slaba zainteresovanost za konkurse na kojima se traže inspektori, naročito stručnjaci iz oblasti rudarstva, saobraćaja, građevinarstva i veterine, jer su traženi na tržištu i imaju bolja primanja u privatnom sektoru.
Dodao je da inspektori taj posao napuštaju i zbog teških uslova za rad, zbog čega dodatno ima prostora za zapošljavanje novih ljudi, ali da je procedura prijema novih inspektora složena i dugotrajna.
„Trebalo bi da se sva ministarstva zajedno potrude da se unapredi položaj inspektora, skrate procedure za zapošljavanje, a da Ministarstvo finansija učini sve da se popravi materijalni položaj inspektora“, rekao je Martinović.
Martinović je naglasio da republičke, pokrajinske i lokalne inspekcije imaju značajnu ulogu u suzbijanju sive ekonomije i najavio da će nastaviti da insistira kod nadležnih ministarstva na zapošljavaju još ljudi, „jer bez dovoljno inspektora na terenu šansa za prelazak u sivu zonu su mnogo veće“.
Podsetio je i da je prema novom Nacionalnom programu za suzbijanje sive ekonomije jedna od najvažnijih mera unapređenje efikasnosti rada inspekcija.
Martinović je kazao da je uvođenjem jedinstvenog informacionog sistema eInspektor poboljšan rad inspektora, a da je do sada više od 1.500 inspektora obučeno da ga koristi i da se obuke nastavljaju.
Prema njegovim rečima, završene dve faze razvoja sistema eInspektor u kome radi 38 od 48 republičkih inspekcija, te da se očekuje uključivanje inspekcija u oblasti kulture i kartografskih publikacija u okviru Republičkog geodetskog zavoda.
Martinović je naveo da predstoji povezivanje sa elektronskim registrima, što je značajno za građevinsku, vodoprivrednu i inspekcije zaštite životne sredine.
„Od 2020. godine i uvođenja kontakt centra republičkih inspekcija bilo blizu 50.000 predstavki građana i privrede koje su obrađene“, rekao je ministar. Najavio je i povezivanje softvera eInspektor i kontakt centra republičkih inspekcija, jer će integracija znatno skratiti vreme obrade zahteva i unaprediti ubrzati proceduru, doprineti većem zadovoljstvu korisnika, a nada se i smanjiti sivu ekonomiju.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.