Grupacija Folksvagen uložila je u Bugati više od milijardu evra. Puno govori to što je najveća firma dala takvo poverenje maloj firmi u Hrvatskoj, kazao je sinoć Mate Rimac za centralni dnevenik Hrvatske radio-televizije i dodao: „Inspirisao me Nikola Tesla.“
„Tada sam shvatio koliko je to ozbiljna stvar i shvatio sam koliko to ima smisla i kako je to „win-win-win“ i za Folksvagen i za nas i za Bugati. Do srazmere 55-45 odsto došlo je na temelju valuacije, gde se procenjuje vrednost naše proizvodnje automobila, a to je odvojeni posao od proizvodnje komponenti za druge proizvođače“, kaže Rimac.
Kako objašnjava, to su sada dve izdvojene firme: „Procenom Bugatija se došlo do te srazmene. Ono što je bilo važno za nas na početku da imamo upravljanje. Da bi Bugati u budućnosti bio profitabilan moraju se stvari promeniti tako da imamo nezavisnost od Folksvagena i Poršea. Oni su iza nas kao kumovi, ali mi imamo upravljačku moć i bilo nam je važno da u Hrvatskoj možemo da radimo glavninu posla i da je tu sedište.“
U poslovni poduhvat Bugati unosi tradiciju i brend, a Rimac novu tehnologiju i razvojni pristup. Pitanje je šta će se događati, s obzirom da je Bugati godinama bio gubitnik unutar Folksvagen grupe.
„Bio je, ali poslednjih nekoliko godina nije, nego su profitabilni. Sad je osiguranje nastavka poslovanja, širenje i dalje proizvodnje, moramo isporučiti preostale automobile“, odgovara Rimac.
Kako kaže, pre godinu dana je početo s razvojem novog modela automobila i to u Hrvatskoj: „A već razmišljamo i o drugim modelima i ista kompanija mora sad početi s proizvodnjom i isporukom naših Rimac Nevera za kupce širem sveta. Bugati danas ima 450 do 500 zaposlenih, a Rimac hiljadu. Od tih hiljadu uzimamo 300 koji su deo proizvodnje automobila i onda moramo videti kako na najefikasniji način kombinovati tri lokacije u Hrvatskoj, Francuskoj i Nemačkoj.“
Za projekat autonomnih, samovozećih robotaksija u Zagrebu iz Evropskog fonda za oporavak Rimac će 200 miliona evra.
„To je odvojen projekat i poslednje tri godine se njime bavimo totalno ispod radara. Čak ni naši vlastiti zaposleni koji nisu direktno na projektu ne znaju za njega“, kaže Rimac.
Prema njegovim rečima, na ovom području ima dosta najava, a oni su odlučili prvo da naprave, pa onda pokažu.
„To je projekat u kojem ćemo s našim investitorima uložiti stotine miliona, ako ne i milijardi evra u Hrvatsku. Projekat još nismo objavili i to ćemo učiniti krajem godine ili početkom iduće. Mislim da će svi biti oduševljeni kad vide šta radimo, biće stvarno nešto novo na svetskom nivou“, kaže prvi čovek Rimac automobila.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.