Ministarka trgovine, turizma i telekomunikacija Tatjana Matić Matić rekla je da je najveća novina koju donosi Zakon o zaštiti potrošača „vansudsko poravnanje između prodavca i oštećenog kupca“.
Matić je za RTS izjavila da će to „značajno poboljšati statistiku“ od prošle godine, kada su od 22.000 prigovora potrošača, samo dva spora bila rešena vansudskim poravnanjem.
Ukoliko neki trgovac ne bude za zainteresovan za vansudsko poravnanje, i ako se po prigovoru kupca ide na sudske sporove, kazne koje zakon predvidja povećane su na 300.000 do dva miliona dinara, rekla je Matić.
Matić je dodala da Zakon o zaštiti potrošača predstavlja „potpuno usklađivanje“ sa direktivama EU, kao i da očekuje da će najkasnije za godinu dana biti uspostavljen mehanizam vansudskog poravnanja.
Prema dosadašnjoj statistici najveći broj prigovora potrošača u Srbiji, svaki peti, odnosio se na obuću, dok se veliki broj prigovora na belu tehniku odnosio na vreme isporuke.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.