Pojedini domaći mediji juče su preneli da u kompaniji Fijat Krajsler automobili Srbija u Kragujevcu od septembra počinju pripreme za probnu proizvodnju džipa „LX“ koji će zadržati prepoznatljiv izgled maske iz porodice automobila „500“, ali će prema gabaritima najviše ličiti na Fijatovog velikog terenca koji se proizvodi u Brazilu. Ovu informaciju, navode mediji, sa saradnicima iz Kragujevca „podelili“ su članovi grupe Italijana, koji su ovde nedavno doputovali radi dodatnih provera montažnog procesa u fabrici.
P { text-indent: 2.5cm; margin-bottom: 0.21cm; direction: ltr; color: rgb(0, 0, 0); line-height: 150%; widows: 2; orphans: 2; }P.western { font-family: „YHelvetica“; font-size: 12pt; }P.cjk { font-family: „Times New Roman“,serif; font-size: 12pt; }P.ctl { font-family: „Times New Roman“,serif; font-size: 10pt; }
U kragujevačkoj fabrici, gde je proizvodnja juče i danas ponovo zaustavljena, ovim povodom nije se oglasio menadžment, zato što se o razvojnim planovima svih fabrika koje posluju u okviru Grupacije Fijat Krajsler odlučuje u Torinu (ili Detroitu), dok se fabrički sindikat stara o pravima i interesima zaposlenih i ne meša se, barem ne oficijelno, u poslovnu politiku firme.
U sindikatu, ipak, za naš list kažu da bi, zbog radnika i njihovih interesa, bili presrećni ako je ta informacija tačna. Ističu da u fabrici nisu primetili aktivnosti koje bi ukazivale da su u toku „dodatne provere montažnog procesa“. Tvrde i da u fabrici osim Italijana koji su već duže u Kragujevcu, nema nove grupe njihovih zemljaka.
Predsednik sindikata u kompanija FCA Srbija Zoran Marković potvrdio je da se ta sindikalna organizacija minule sedmice obratila predsedniku Vlade Aleksandru Vučiću sa zahtevom da počne pregovore sa menadžmentom Fijat Krajsler grupe o proizvodnji još jednog modela u Kragujevcu. Alternativni zahtev Vučiću je da Vlada, u saradnji sa Fijatom, obezbedi nova tržišta za automobile proizvedene u kragujevačkoj fabrici.
– Radnici su sve zabrinutiji i svakodnevno traže odgovor na pitanje kakva je budućnost fabrike. U sindikatu smatramo da razloga za zabrinutost još uvek nema, pošto su prekidi proizvodnje u junu i julu bili planirani, ali i sindikalno rukovodstvo počinje da se pita, šta će se dešavati sledeće godine, ukoliko dođe do drastičnijeg pada prodaje „fijata 500L“ na svetskim tržištima. Zbog toga smo se i obratili premijeru – kaže Marković.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.